Brænder Cache
Fra : Pussyman

Dato : 14-03-01 23:32

Er Yamaha 40x/16x/10x / 8MB Cache / IDE, meget bedere end
Plextor 40x/16x/10x / 2MB Cashe / IDE, når Yamaha'en har 8MB Cache eller er
Plextoren bedst, og hvad gør Cache enelig?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-01 23:49

Få svar her
http://www.cdrinfo.com/hardware/plextor1610a/index.shtml

eller spørg i news:dk.edb.harsware.drev.cd-rom

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Pussyman <Pussyman@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-03-01 10:38

"Pussyman" <Pussyman@mail.tele.dk> wrote in message
> Er Yamaha 40x/16x/10x / 8MB Cache / IDE, meget bedere end
> Plextor 40x/16x/10x / 2MB Cashe / IDE, når Yamaha'en har 8MB Cache eller
er
> Plextoren bedst, og hvad gør Cache enelig?

Plextoren kører med BurnProof, hvilket gør at den aldrig vil løbe ind i
bufferunderrun problemer, derfor behøver den egentlig heller ikke mere end
de 2MB cache. Yamaha'en behøver derimod de 8MB cache, da den ikke benytter
sig af BurnProof. Cachen er et internt RAM-lager i brænderen, som hele tiden
bliver fyldt op. Er der lidt midlertidige problemer med overførsel af data
fra harddisk (eller CD-ROM) til brænder, har brænderen stadig mulighed for
at hente data fra cachen. Cachen bliver dog forholdsvis hurtigt tømt, og så
gælder det om for harddisken (eller CD-ROM) at kunne levere data til cachen
igen inden denne bliver tømt. Sker det ikke, løber man ind i bufferunder
problemet, og CD-R skiven er nu ubrugelig. Med mindre man kører med en
brænder med BurnProof. Så fortsætter brændingen bare fra hvor man var kommet
til da cachen løb tør. Der er også andre brændere ude nu end Plextor med
BurnProof. Teknikken kommer oprindeligt fra Sanyo.

Fra : PKS

Dato : 19-03-01 11:35

Ok...
har en Plextor 4/2/20 SCSI også burnproff, og hvordan slår man evt. denne
til da jeg tit er løbet ind i bufferunderun....jeg benytter winoncd

Fra : Mogens

Dato : 19-03-01 12:51

On Mon, 19 Mar 2001 11:34:38 +0100, "PKS"
<2441269m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ok...
>har en Plextor 4/2/20 SCSI også burnproff, og hvordan slår man evt. denne
>til da jeg tit er løbet ind i bufferunderun....jeg benytter winoncd

Hej

Burnproof er noget forhpldsvis nyt, så jeg tvivler på at
det fandtes dengang Plextor lavede 4x brændere.
Det er vist desværre kun deres 12x og 16x brændere
der har det.

Mvh Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-03-01 12:21

"PKS" <2441269m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Ok...
> har en Plextor 4/2/20 SCSI også burnproff, og hvordan slår man evt. denne
> til da jeg tit er løbet ind i bufferunderun....jeg benytter winoncd

Er du sikker på den pågældende Plextor har BurnProof? Det lyder som en lidt
ældre model (no offense). Da jeg ikke selv (desværre!) er i besiddelse af en
BurnProof brænder, ved jeg ikke rigtigt om det er noget der kan slås til
eller fra. Men jeg vil da gætte på at det enkelte brænderprogram skal
understøtte BurnProof teknologien. Måske er din version af WinOnCD ikke ny
nok, den nyeste version er 3.8.

Jeg håber at der er andre med lidt mere personlig BurnProof erfaring der kan
hjælpe lidt bedre.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-03-01 13:38

Hej PKS

Plextor 4/2/20 har ikke BurnProof,

BrunProof er pr default sat til On i de fleste brændeprogrammer, når
programmet ved at brænderen har det. Det kan slås fra, men det er jo idioti.

Du skal defragmentere din harddisk, evt have en hurtigere, du skal slå alle
andre aktiviteter fra fx Systemagent, Screensaver, Strømbesparing, Antivirus
ect og så kan du også brænde uden problemer.

Jeg har selv en Plextor 4/2/20 i min gamle putter (en P200) og det køre
fint. Jeg har en Plextor 12/10/32 i den nye putter og det køre super fint.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

PKS <2441269m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en