Problem med Promise HD controller
Fra : Martin Mogensen

Dato : 14-03-01 23:04

Hej i gruppen.

Har et problem med en Promise Ultra 100 harddisk controller.
Når jeg booter siger den "Ultra100 BIOS is not installed".
Drivere er installeret og der er ingen konflikter i Enhedshåndtering.
Er det noget der skal defineres i BIOS'en på bundkortet og i så fald hvor?
Har et QDI Brilliant I bundkort.

Håber nogen kan hjælpe.

Martin

Fra : Daniel Andersen

Dato : 14-03-01 23:13

> [...]
> Drivere er installeret og der er ingen konflikter i Enhedshåndtering.
> Er det noget der skal defineres i BIOS'en på bundkortet og i så fald hvor?

Har du nogen diske på den?... Kan huske fra SCSI af, at der skal være diske
på før SCSI Bios instaleres - CD-ROM drev er ikke nok...

Daniel

Fra : Martin Mogensen

Dato : 15-03-01 00:03

Daniel Andersen <bluwduch@wanadoo.dk> skrev i en

> Har du nogen diske på den?... Kan huske fra SCSI af, at der skal være
diske
> på før SCSI Bios instaleres - CD-ROM drev er ikke nok...

Jeg har prøvet både med og uden HD, 1 ATA 66 disk og 1 ATA 100.
Har lavet det med en flytbare ramme til 2 diske så jeg kan have 2
styresystemer uafhængigt. De 2 diske kører som Master - kablet går ned til
den nye controller. Har 1 disk som Slave til bundkortets HD controller.

Hvis jeg har kortet i uden at have diske på giver den meddelelse "Ultra100
BIOS not installed" et par sekunder men fortsætter og gennemfører boot.
Kobler jeg disk på skriver den "Primary disk not detected" og "Secondary
disk not detected". Er ikke så stærk i BIOS opsætning, så hvis det er det
der er galt, ville en hjælp være super.

Fra : IWC

Dato : 15-03-01 02:19

ML og IWC som er undertegnede har også haft problemer i den dur. Hvis du
finder deres indlæg i gruppen her og i dk.edb.hardware.bundkort er der måske
nogen gode ideer.

Fra : Martin Mogensen

Dato : 15-03-01 08:25

Fandt desværre ikke rigtig nogen svar...

IWC <dsl28177@vip.cybercity.dk> skrev i en