Økonomi
Fra : Kat

Dato : 09-03-03 15:08

Nu er vi i den situation at vi:

1. er midt i 30´erne og bliver ikke yngre.
2. bor i et nyt hus, hvor terminen skal betales.
3. har 1 barn fra august 2002.

Så vi har nogle overvejelser vedr. barn nr. 2.

Barn nr. 1 koster rundt regnet ca. 3000-3500 kr om måneden.
Mange siger til os, at barn nr. 2 er væsentlig billigere.
Hvor meget billigere taler vi om?

--
Kat
---

Fra : Holger Danske

Dato : 09-03-03 15:29

Kat wrote:
> [...]
>
> Barn nr. 1 koster rundt regnet ca. 3000-3500 kr om måneden.
> Mange siger til os, at barn nr. 2 er væsentlig billigere.

Et sted imellem 1/3 og 1/2 gange billigere, det er jo som sådan kun bléer og
modermælksprodukter der skal købes ekstra, da det meste tøj vel kan
genbruges. Når de bliver over 10 - 12 år, så begynder man at kunne mærke at
man har flere børn p.g.a. modebevisthed og madvarer ( De har jo tit en hel
ungdomsskole med hjem !) og så kan man mærke det på pengepungen, men så kan
man jo sige at man har haft tid nok til at spare op i

Allan ( Som har 3 drenge på knap 4 år, knap 3 år og den mindste på 9
måneder )
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Per R

Dato : 09-03-03 16:03

"Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Barn nr. 1 koster rundt regnet ca. 3000-3500 kr om måneden.
> Mange siger til os, at barn nr. 2 er væsentlig billigere.

Det er da godt nok dyrt at have barn *S*
Så kan det vist ikke lad sig gøre, at vi har Jakob på snart 3 år på en SU og
lærlingløn.
Så vidt jeg ved, har han da ikke lidt overlast, selv om vi ikke har brugt
3000 kr om måneden, kun på ham.(en SU er ca på 4000 kr)
Jakob har da altid fået mad , nyt tøj (da vi ikke lige kendt nogen vi kunne
arve fra) og bleer og det vigtigste, masser af KÆRLIGHED.

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Kat

Dato : 09-03-03 18:00

"Per R" skrev:

> Så vidt jeg ved, har han da ikke lidt overlast, selv om vi ikke har
brugt
> 3000 kr om måneden, kun på ham.(en SU er ca på 4000 kr)

De 3000 kr er inkl. dagpleje/vuggestue som jo koster deroppe af
--
Kat
---

Fra : Per R

Dato : 09-03-03 19:00

> brugt
>
> De 3000 kr er inkl. dagpleje/vuggestue som jo koster deroppe af
> --
> Kat
> ---
> Fysisk og psykisk velvære
> www.symbiose.subnet.dk
>
> Nå ok, det er det du tænker på.
Vi betaler heldigvis ikke fuld takst.
Jeg ved ikke hvor meget det er, men når der er søskende er der jo rabat i
forældre betalingen.

Vh
Jakobs mor

Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-03-03 19:37

> Vi betaler heldigvis ikke fuld takst.
> Jeg ved ikke hvor meget det er, men når der er søskende er der jo rabat i
> forældre betalingen.

Det kan jo også være i kan søge om hel eller delvis friplads.
Nu går jeg godt nok hjemme med mine børn, så DP og Bø.H er ikke nogen
udgift, men jeg mener, at er kærligheden der, så skal man nok klare sig. Vi
lever da i hvert fald på "kærlighed og kildevand" her hjemme og vores børn
stor-trives, er aldrig syge, har nok af legetøj og oven i købet deres mor
ved dem 24/7!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk
http://www.flatcoated-retriever.dk/familie.htm

Fra : Marianne

Dato : 09-03-03 21:23

> Så vi har nogle overvejelser vedr. barn nr. 2.
>
> Barn nr. 1 koster rundt regnet ca. 3000-3500 kr om måneden.
> Mange siger til os, at barn nr. 2 er væsentlig billigere.
> Hvor meget billigere taler vi om?

Hej

Jeg har kigget på vores regnskab for sidste år. Vi har 2 børn, og for dem er
udgiften til institution 35.000.- pr. år, mens resten er 30.000.- "Resten"
dækker tøj, legetøj, transport (cykelstol, cykelanhænger o.a. ryger på denne
konto), møbler etc.

Vi sparer ikke, men ser alligevel lidt på udgifterne. Ca halvdelen af nr.
2's tøj er storebrors, men da nr. 2 dels er en pige dels er født om
efteråret, hvor broren er født om foråret, går det ikke lige op. En del af
deres legetøj er købt brugt. Transportting og møbler er købt nyt og ikke i
billigste kvalitet. I forhold til børnenes kammerater mener jeg, vi er meget
gennemsnitlige - dog har de flestes forældre bil.

Vi kunne vel spare 1/3 af 'resten'-udgifterne og 1/2 af
institutionsudgifterne. Det, børnehavepladsen er billigere end
vuggestuepladsen går til andre ting: fodbold, svømmehal, en tur i biffen
etc.

Håber, du kan bruge det.

mvh
Marianne