træt af kommentarer...
Fra : Musen

Dato : 08-03-03 21:47

Ja så har vi den igen. Albert er nu 14 mrd. og kan stadig ikke gå. Ikke
noget der som så bekymrer mig, for han kan så meget andet. Nej det der i
virkeligheden bekymrer mig er, at hver gang vi er sammen med nogle
mennesker, ligegyldigt om det er familie eller bekendte, så går de så vældig
højt op i, om han da ikke snart skulle til at gå, og om han måske ikke skal
have nogle sko eller en gåvogn, og om vi nu træner nok med ham...
Nej nej nej, han skal ikke have sko, og vi træner ikke med ham (udover når
han selv beder om at blive "gået med"), og han får heller ikke en gåvogn.
Ungen skal sq da nok få lært at gå ikk´, det er da de færreste børn der
starter i børnehave uden at kunne gå, og da jeg selv var 16 mrd. før jeg
gik, er det jo ikke noget familiefjernt....
Men ææææj hvor bliver jeg sur (og egentlig også ked af det) når folk har så
travlt. Ungen sidder og hygger sig med sit legetøj, har ikke den store lyst
til at storme rundt, men øver sig istedet enormt meget i at snakke, og siger
en hulens masse ord, kan selv spise med gaffel og drikke af et glas, og er
iøvrigt vældig fornøjet for det meste. Hvorfor er det ikke godt nok til folk
mon? Det er ihvertfald godt nok til mig.

Problemet var det samme, da han som ti mrd. gammel ikke kunne kravle. Og
tænkt sig, en dag, helt uden at vi havde øvet med ham, der satte han sig op
og kravlede 5 skridt. Næste dag var han overalt i huset, han ville altså
bare ikke lige gøre det før han var sikker på at NU kunne han altså det der.
Og sådan er det også nu. Jeg er sikker på, at hvis han slap sofabordet og
gik ville han sagtens kunne taget et par skridt, men nej, han skal altså
bare være helt sikker....Og det er der vel egentlig ikke noget galt i?

Undskyld folkens, men vi har lige været til familiekomsammen idag, og jeg
måtte altså bare lige have luft, håber I kan klare det
Venlig hilsen Mia

Fra : Tine Andersen

Dato : 08-03-03 22:22

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Undskyld folkens, men vi har lige været til familiekomsammen idag, og jeg
> måtte altså bare lige have luft, håber I kan klare det

Kender det - mine var begge 15 mdr. De er ikke så motoriske - stadigvæk
ikke - men hvor kan de snakke!

Tine

Fra : Bente Hansen

Dato : 09-03-03 08:22

Vi har 2 drenge. Den store er nu 5 år og han gik 1 uge før han blev 1 år og
kunne snakke da han var 1 år og 4 mdr
Nu har vi så fået en til og han er nu 2 år og 1 mdr..( vejer ikke engang 9
kg.,men æder som
en mand)gg
Han lærte først at gå
her imellem jul & nytår og pludre stadig.. alså INTET sprog.
Han har godt nok været meget syg og indlagt mange gange. De kloge på OUH har
også fundet ud af ,at hele hans udvikling ,knogler ja ALT svarer til en på
under 1 år.
Det " eneste " der funger som det skal ,er hans hovede.

Lige meget hvor vi er ,ser folk på os med underlige øjne som om vi er fra en
helt anden verden og kan høre folk i butikkerne snakker om ,at det er da
underligt. Det må være forældrenes skyld. FEDT

Det er så dejligt at høre om hvad folk syntes og at de hakker hele tiden.
GAB

Men det vigtigste er sgu ,at vi forældre er stolte af vores børn uanset om
de ikke kan gå , snakke eller hvad hvad der nu er galt.

Hvorfor kan folk ikke bare holde sådanne nogle bemærkninger for sig selv ??

Mvh.
Bente

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 09-03-03 10:15

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld folkens, men vi har lige været til familiekomsammen idag, og jeg
> måtte altså bare lige have luft, håber I kan klare det

Jeg kan godt forstå, du er træt af det!!

Fik du mon sagt det til den familiekomsammen - hvad du fik skrevet til os
*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Musen

Dato : 10-03-03 19:55

> Jeg kan godt forstå, du er træt af det!!
>
> Fik du mon sagt det til den familiekomsammen - hvad du fik skrevet til os
> *S*

Naarj man er jo så høflig *tsk* men jeg fik da sagt, at han overhovedet ikke
skulle have sko på, før han skulle ud at gå....Men æææj altså, nu skal jeg
jo høre på dem næste gang også *SS*

V.H Mia

Fra : Nette

Dato : 09-03-03 17:25

"Musen" skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> have nogle sko eller en gåvogn, og om vi nu træner nok med ham...

Uff, jeg forstår dig. Hvor er det dog trættende at folk ikke kan smide den
der rækkefølge-brugsanvisning væk, og så reagere ud fra barnets egne behov
ind imellem.

Nette

Fra : Rikke & Brian

Dato : 09-03-03 18:57

Hej.

Vores dreng er godt nok kun 7 måneder, men det der med at få kommentarer fra
alle mulige, kan være virkelig sårende. Dem vi har fået er bl.a. "nå, han
styrer jer nok allerede" "nå, han er allerede ødelagt", hvis vi går ind til
ham, når vi kan høre ham brokke sig i babyalarmen, når vi er i byen. Nogen
gange føler jeg de lige så godt kunne sige til mig/os, at vi ikke kan finde
ud at passe et barn eller at vi lige så godt kan få det fjernet nu, så vi
ikke ødelægger ham mere end højest nødvendigt!! Specielt når det er ens
første barn, så skal man da lige finde ud af tingene og lære sit barn at
kende.

Hvorfor kan folk ikke holde deres kommentarer for dem selv? Fx har vi nogen
i vores familie, hvor børnene ikke sidder fastspændt i bilen. Det ligger
MEGET langt fra, hvad jeg kan finde på, men jeg sidder da ikke og nedgør
deres valg. Det må de da selv om. Hvis bare de kan leve med konsekvenserne!!

Nå, det var bare lige et lille surt opstød!!

Hilsen Rikke.

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 09-03-03 20:24

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3e6b8077$0$29535$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
og
> nedgør deres valg. Det må de da selv om. Hvis bare de kan leve med

Jeg synes nu man skal og bør sige fra, hvis forældre udsætter deres børn for
tåbelige farer.

Der må være en grænse for, hvor meget vat man skal pakke ind i af frygt for
at såre med en mening, der afviger fra forældrenes.

Mvh. Lisbeth

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 09-03-03 19:48

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så har vi den igen. Albert er nu 14 mrd. og kan stadig ikke gå........
> Venlig hilsen Mia
>
> Hej Mia

Min ældste gik 11 mdr. gammel, nr. 2 var 16 mdr., nr. 3 13 mdr og den sidste
næsten 20 mdr. OG?????
Var vi alle lige hurtige til at lære at læse i skolen? Nej vel?
Sådan er det med alt i livet, nogen er gode til det ene, andre til det
andet.....

Min ældste søn havde enorme talevanskeligheder pga. uopdaget væske i ørerne
(har aldrig haft ondt i ørene, mellemørebetændelse eller lign)
Div. kloge hoveder opdagede, at han besad et enormt ordforråd, som bare ikke
kunne komme ud, fordi han ikke havde hørt udtalen ordentlig.

I den forbindelse var der nogle bekendte der sagde til mig, at det arme barn
jo var retarderet og naturligvis var blevet det, fordi han ikke havde gået i
vuggestue, så nu havde jeg ødelagt ham!!!!
I guder, hvor blev jeg rasende!!!!!
Ikke et eneste ondt ord om retarderede børn, men jeg blev virkelig gal,
fordi jeg vidste stensikkert, at han var begavet langt over middel og han
bestemt ikke havde taget skade af at jeg havde passet ham hjemme.

Det har da også vist sig, at selvom han startede i bh. klassen før han
fyldte 6 år, strøg han op i 1. klasse efter 14 dage og klarer både de
faglige, som sociale udfordringer til ug - har faktisk lige fået udtalelse
fra skolen i fredags

Pointen er: Lyt til dig selv, DU kender Albert og folk har en tendens til at
fokusere nærmest sygeligt på, hvornår børn kan gå og tale, mens ting som at
spise selv, kunne lege med andre og en masse andre utrolig vigtige
færdigheder synes uinteressante.
Jeg føler virkelig med dig, for det er utrolig hårdt at føle, at man skal
forsvare sig selv og sit barn hele tiden. Luk ørerne!!! - De er ikke værd at
høre på!!!

Knus Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Linda

Dato : 10-03-03 09:48

> [...]

> Undskyld folkens, men vi har lige været til familiekomsammen idag, og jeg
> måtte altså bare lige have luft, håber I kan klare det

Hej Mia
Man kan også bare sige at så længe han ikke stavre rundt falder han heller
ikke og slår sig så meget.
Blæs på de dumme kommentare (selvom det er svært) og nyd din dejlige unge.

Linda