Barnets vægt ved fødsel
Fra : Jesus elsker dig

Dato : 07-03-03 19:59

Ved godt at det er måske længe siden I har født eller har lige født barnet ,
tvillinger osv...

Alligevel har jeg lyst til at høre hvor meget vejede jeres barn og hvor
længe varede den fra veer til barnets fødsel.(efterbyderende moderkages
fødsel)

Jeg fødte mine 3 børn..

1. 19 dage over tid, og fik stikpiller det varede kun 2½ timer ialt til min
søn nedkomt og vejede 3900 g og 53 cm lang.

2. 6 dage overtid , veer kommer selv (med vandafgang) ialt 5 timer til min
datter nedkomt og vejede 4500 gram og 55 cm lang

3. 7 dage før tid stikpiller(pga vil ikke føde stor barn - men det endte
alligevel )
det varede 4 timer og 15 min ialt til min anden datter nedkomt og vejede
4700 gram og 54 cm lang..

Jeg fik nemlig to store piger da jeg fødte dem.. Sådan ønsker jeg ikke at
genoplevede. Den hårdste er at fødte min yngste datter, den Letteste er min
søn han fødte som en smule sæbe . Jordemoderen og lægen sagde engang til
mig når jeg skulle have flere vil de også være et stort barn. Derefter min
yngstes datters fødsel gennemført jeg en streilieret hvilket er jeg idag
meget glad for..

Karina - mor til Emil, Maja og Thea

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 07-03-03 20:52

Jesus elsker dig wrote:
> [...]
>
> Alligevel har jeg lyst til at høre hvor meget vejede jeres barn og hvor
> længe varede den fra veer til barnets fødsel.(efterbyderende moderkages

Der er jo lige så mange svar på det som der er børn.

Min ældste: 5 dage efter termin sivede fostervandet for tredie gang og
jeg kom ind for at blive sat igang. Hverken drop eller stikpille hjalp.
Det endte med kejsersnit. Det tog 4 minutter.
Vægt 4300 g, længde 53 cm.

Min yngste: Gik 14 dage over tiden og jordemoderen vurderede vægten til
ca. 4500 g. Blev sat igang med stikpiller. Fra vandet gik og veerne
begyndte gik der 11 timer med vepauser på under 1 minut.
Vægt 4570, længde 56 cm.

Vi har i dag to sunde og raske drenge på 4 og 5 og som vi er meget
stolte af, men det er alle forældre vel.

Marianne Feddersen

Fra : Jesus elsker dig

Dato : 07-03-03 21:25

Mon det er noget der har barn der vejede over 4700 gram som min datter

Fra : Aagaard Rasmussen

Dato : 09-03-03 13:38

"Jesus elsker dig" <jesus@os.dk> wrote in message
> Mon det er noget der har barn der vejede over 4700 gram som min datter

Min yngste datter vejede 5490 gr. og målte 59 cm. -Hun lignede en
flæskesteg! Vi var kun 20 min. på sygehuset inden hun blev født, og det var
en utrolig god fødselsoplevelse.

Mvh. Christel.

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 07-03-03 21:16

"Jesus elsker dig" <jesus@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> yngstes datters fødsel gennemført jeg en streilieret hvilket er jeg idag

Hej!!

Da jeg fødte min datter, gik jeg 4 dage over og fra mine presveer gik igang
og til hun var født ca. 12 timer men da hun først ville ud gik det stærkt.
Da jeg udvidet mig det sidste gik der en ½ time og så var hun ude. hun var
50 cm og 3000 g.
Da jeg fik min søn havde jeg presveer i 24 timer og han blev taget med
sugekop efter en meget hård omgang. Han blev født på termindagen og fødelsen
gik helt af sig selv. Han var 50 cm og 3920 g.

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-03-03 21:31

Jesus elsker dig wrote:
> [...]
>
> Alligevel har jeg lyst til at høre hvor meget vejede jeres barn og
> hvor længe varede den fra veer til barnets fødsel.(efterbyderende

uh... nu ved jeg ikke om jeg kvalificerer*G* føler mig jo lidt uden for med
mit ene barn når alle andre herinde har både 3 og 4 stykker*G*

jeg havde 3 terminer.... en fra lægen, den 15 april, en fra jordemoderen,
den 25 april og en fra scanningen, den 19 april....... har aldrig fundet ud
af hvilken en var den gældende....

min søn er født den 19 april om morgenen, fostervandet blev taget fordi det
tog så lang tid, et forsøg på at sætte fart i min livmoderhals.... jeg fik
veer (konstante hvert 5-7 minut, kun afbrudt af to timers stilstand midt i
perioden) fredag aften kl 20 og fødte tirsdag morgen...... i alt 84 timer og
51 minutter fra den første ve... og alligevel var jeg kun 7 cm åben
(mumleknurrebrokke en masse irriterende grimt om jordemoderen og veer)

fra presseveerne satte ind til han var født gik kun 16 minutter, han vejede
3230 g og var 52 cm (hovedmål 33 cm)
placenta er født 5 minutter efter min søn og vejede 510 g*G*
og så brugte hun 14 minutter på at sy mig sammen efterfølgende....
( kunne lige så godt tage det hele med ;) )

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 07-03-03 22:14

> [...]
> yngstes datters fødsel gennemført jeg en streilieret hvilket er jeg idag

Hej Karina

Den første tog 35 timer fra vandafgang til han var født, veerne, der kom pga
drop tog 7 timer og 15 min. Presseperiode 55 min. Født på terminsdatoen
vejede 3280 og 52 lang. (hospitalsfødsel)

Nr. 2 tog 2 timer og 45 min fra første ve, til hun var født. Smertefri
hjemmefødsel, født 17 dage før termin og vejede 2850 g og 49 lang

Nr. 3 er også født hjemme, tog 3½ time fra første ve, til han var født, født
21 dage før termin og vejede 2900 g og 48 lang

Nr. 4 født hjemme på 50 min fra første sikre ve til hun var ude. Født
hjemme, 4 dage før termin, 3700 g. og 49 lang

Det skulle være det.

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 07-03-03 22:51

<klip>

Jeg har også kun et barn... min lille pige på "kun" 5½ mdr.
Jeg gik 17 dage over tiden og blev sat i gang... først med stikpille, som
ikke virkede og så efter 3 timer ved at der blev prikket hul på hinderne.
Fra den første ve til hun blev født gik der 6 3/4 time (heraf var de 2 1/4
time med presseveer... puha!!!) Hun blev taget med blød kop, da hendes hoved
var lidt stort!!!

Hun vejede 3650g og var 51 cm.

Lise Lund Brodersen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-03-03 23:11

1: 6 dage over tid. 1t20min med udv.veer og 1½ time med presseveer. Dreng på
4120g og 55cm (5 år nu -301197-) Født i Kolding. Født med 12 fingre. (En
lille finger-gevækst på hver lillefinger, som blev bundet af med tråd.)

2: 16 dage over tid. 15 min. med udv.veer og 13 min. med presseveer ("hele"
13 min. da jeg ikke måtte presse fordi hun ikke var sunket ned) Pige på
3615g og 52 cm (Snart 4 år -160499-) Født i Kolding. Født med 10 fingre.

3: 6 dage over tid. 30 min. udv.veer og 15 min. presseveer. Pige på 3500g og
51cm. (Snart 2 år -020501-) Født i Kolding. Født med 11 fingre samt medfødt
kraniefejl som hun skal opererers for 2.4. Hun ser' dog ganske normal og
dejlig ud!

4: Ikke født endnu, men håber på den kommer til næste sommer... og den skal
_ikke_ fødes på Kolding!

Hehe... Der er nok ikke mange der kan "prale" af at alle deres børn har et
forskelligt antal fingre! Når vi gætter på vægt og længde inden fødsel,
så gætter vi også på antal fingre! *G*

Rinnie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-03-03 00:39

R. Ilsøe wrote:
> 4: Ikke født endnu, men håber på den kommer til næste sommer... og
> den skal _ikke_ fødes på Kolding!

heh... kan høre jeg ikke er den eneste med ubehagelige minder fra
kolding......
kan huske jeg var stjerne tosset på jordemoderen der lørdag nat sendte mig
hjem trods 1½ døgns konstante veer......
det viste sig at være den samme jordemor der var på job da min søn endelig
ville komme ud......

tror både ordet dumme kælling og lignende skældsord kom over mine læber i de
sidste timer*G* og et gevaldigt skrig, som selv min mor der sad ude på den
lange gang kunne høre*G* hun vidste dog dengang ikke at det var mig ;) før
min søns far sprang i fuld galop ud og hentede hende så hun kunne deltage i
sit barnebarns fødsel.....
iøvrigt en beslutning jeg aldrig har fortrut, fordi det viste sig at være
det eneste barnebarn hun får......

hvilket minder mig om en bemærkning min søn kom med helt uprovokeret i
dag..... helt uden for det ovenstående emne.....
han hygge-snakkede i bilen på vej efter min kæreste, og snakkede pludseligt
om at det da kunne være smadder hyggeligt at have farmor boende lige ved
siden af, for så kunne man hilse på hver dag....... jeg tror han snakker om
hans egen farmor og svarer som sandt er "ja, det ville da være dejligt"
hvortil han svarer.....
"ja mor, at se dig hver eneste morgen, ville da være alletiders".....
tror i lige jeg smeltede???

Fra : Linda

Dato : 10-03-03 09:42

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> forskelligt antal fingre! Når vi gætter på vægt og længde inden fødsel,

Hej Rinnie !
Sikke mange fingre og sikke et godt humør, skønt og imponerende.
Har selv 4 børn (40fingre) og er sk... stolt af min store familie, held og
lykke med 4'eren, måske kommer vi til at høre om den ?

Linda

Fra : Nielsen

Dato : 08-03-03 13:36

Vores søn blev født 4 uger før termin - han vejede 3440 gram og var 48 cm.
lang.
Fra de første svage veer begyndte til han blev født gik der ca. 28 timer -
de var dog kun de sidste 6-7 timer det gjorde ondt. Presseveerne varede i
ca. 30 minutter.
Mvh
Marianne Nielsen

Fra : Rikke & Brian

Dato : 08-03-03 16:53

Vores første og indtil videre eneste barn vejede 4130g og målte 57cm. Han
blev født to dage før termin.

Fødslen varede fra de første veer til han var født 23 timer og 45 minutter.
Jeg havde presseveer i 9 minutter, så jordemoderen udbrød "Jamen, du føder
jo som en 3.gangsfødende!!"

Men inden jeg kom så langt, havde jeg været i badekar for at slappe af, fået
prikket hul på fostervandet, fået vestimulerende drop og ellers vendt mig
fra side til side for at få gang i fødslen. Fra veerne startede torsdag
eftermiddag kl 15.30 til fredag kl 11 havde jeg kun åbnet mig knap to cm.
Det var først, da jeg fik en epiduralblokade kl 11.30, at der kom gang i
det. Og han er født kl 14.44, så det gik ret hurtigt til sidst. Desværre
havde jeg presset ham ud så hurtigt, at han var helt blå og slap, da han kom
ud. Det er de længste 5 minutter i hele mit liv. Det var så frygteligt, at
vi ikke vidste om vi mistede ham eller ej. Han havde Apgar på 3, da han blev
født, men "allerede" 5 minutter efter havde han Apgar på 10.

I morgen bliver han 7 måneder, og han måler 73cm og vejer 10 1/4 kg, så han
er mildt sagt ret tung at løfte på.

Nå, det blev vist lidt længere end, jeg havde regnet med.

Hilsen Rikke.

Fra : Musen

Dato : 08-03-03 21:37

> [...]

> yngstes datters fødsel gennemført jeg en streilieret hvilket er jeg idag

Hej Karina
Jeg fødte min søn d. 24/12-01...Ja selveste juleaften. Jeg havde oprindeligt
termin d. 23/12 men blev ved scanning rykket til den 5/1, så jeg blev noget
overrasket da vandet gik d. 23/12. Fik veer d. 24 kl. 10.00 og fødte ham kl.
14.06. Altså en ret hurtig 1. gangs fødsel. Han vejede 3250g og var 51 cm
lang

Venlig hilsen Mia

Fra : She

Dato : 09-03-03 19:27

Jeg har fået 3 piger, og terminer samt fødsler er forløbet således:

Nr. 1: Termin 18/12 - født 23/12, fra veer startede til fødsel var slut:
8 timer og 2 min. DErefter i narkose pga. fastsiddende moderkage. Pigen
vejede 3550 gram og målte 50 cm

Nr. 2: Termin 9/8 - født 17/8, fra veer startede til fødsel var slut: 5½
time. Født med navlesnor om halsen. Hun vejede 3950 gram og målte 52 cm.

Nr.3: Havde 3 terminer: Læge 26/8, Jordmoder 28/8 og Scanning 1/9. Fødte
2/9. Fra veer startede til fødsel var slut:8½ time. HUn vejede 4050 gram
og målte 52 cm.

Alle mine piger er født naturligt, dvs. ingen form for 'bedøvelsere' og
andre hjælpemidler

She -> mor til 3 piger på 9, 6 og 2½ ÅR.