Dreng med dræn i ørerne?
Fra : Bente

Dato : 06-03-03 10:09

Hej
Vi har en to-årig dreng, der i begyndelsen af februar fik dræn i begge ører.
Det gik godt, og vi kan se, at han nu hører bedre og er begyndt at sige
flere ord-lignende lyde end nogen sinde før.
Ugen efter drænene var lagt i, fik han halsbetændelse og dermed ondt i
ørerne. Han fik 'Flemoxin' i otte ud af de ordinerede 10 dage og derefter
'Zyrtec' pga. udslet som reaktion på 'Flemoxinen'.
Så lang, så godt. Nu kommer spørgsmålet. Her en måned efter tager han sig
stadig til ørerne. Han trykker sine egne fingre eller vores (forældre og
dagplejer) ind lige foran øret og han trykker/gnider sommetider ret hårdt.
Han virker ikke på anden måde syg eller utilpas. Kan han mon mærke drænene?
Kan de sidde forkert? (Ørelægen tjekkede, dengang han konstaterede
halsbetændelsen, og drænene var helt i orden). Er der nogen med erfaring med
'dræn-børn' der har oplevet noget lignende?

Venlig hilsen
Bente

Fra : Lotte

Dato : 06-03-03 21:46

Kære Bente
Vi har også været igennem møllen med dræn og mellemørebetændelser, og hvis
jeg stod i din situation ville jeg afgjort tage kontakt til ørelægen. Vi fik
at vide, at drænet ikke ville kunne mærkes, når det sad rigtigt.
Held og lykke med det.
Vh. Lotte