HURRAAA, Jeg er blevet far (igen)
Fra : Qrt Winding

Dato : 05-03-03 00:19

Hej NG

Jeg har ingen spørgsmål eller oplæg til diskussion.

Grunden til at jeg skriver er; det er blevet for sent til at ringe
rundt til flere venner, familiemedlemmer og bekendte for at
bekendtgøre den, for mig og min familie så, lykkelige situation.
Det er ret træls, når man stadig har lyst til at sprede nyheden.

Så var det jeg tænkte at jeg gennem en stykke tid har fulgt denne
gruppe, uden dog at have bidraget med noget, så nu vil jeg lave om
på det, og fylde jeres ører (øjne) med mit "overopstemthed".

Hehe, jeg er faktisk så opstemt at da jeg kom hjem fra sygehuset,
bestemte jeg mig for at nyde en lille Irish Coffee, istedet for cigaren
som jeg ikke bryder mig om. Jeg satte mig foran computeren med
mit glas og en cigaret og nød begge dele medens jeg tjekkede min post
og digitalbillederne fra sygehuset. Idet jeg sugede det sidste flødeskum
op gennem sugerøret, blev jeg opmærksom på at jeg faktisk havde
glemt at hælde whiskey i. Det sjoveste ved dette er, at jeg faktisk kun
kan lide kaffe hvis det er del af en Irish Coffee. *S*

Nå, men tilbage til begivenheden, Jeg (vi) har d.d. Kl 14.14 fået en dejlig
velskabt søn på 3110 gram og 50 cm., næsten uden komplikationer.
Han har de flotteste blå øjne og en sort hårpragt der kunne gøre flere
3 mdr. gamle børn jalous. Han har det blødeste, fineste og glatteste hud,
jeg til dato har set på en nyfødt (ingen gammelmandsrynker her).

Nu sagde jeg næsten uden komplikationer. Det vil jeg lige udspecificere.
Mandag morgen omkring kl. 4.30 gik vandet. Vi ringede til jordemoderen
omkring kl. 10.00, da veerne ikke var startet. Vi fik besked på at møde op
på sygehuset, hvilket vi gjorde omkring kl. 11.30. Der fik vi tjekket at alt
var
som det skulle være og vi (konen) fik lagt nogle akupunkturnåle, for at
stimulere sammentrækningerne. Derefter fik vi besked på at hvis veerne ikke
var begyndt inden næste morgen, skulle vi komme tilbage omkring 8.30.

Kl 8.45 idag mødte vi op på sygehuset igen, stadig uden veer. Vi blev lagt
ind
på et hvilerum, hvor konen fik lagt et drop kl. 9.40 med hormoner til
fremprovokation af veerne, startende på 30.
Kl. 10.00 blev droppet hævet til 60.
Kl. 10.20 blev den hævet til 90.
Kl. 10.40 begyndte der at ske noget og droppet blev samtidig hævet til 120.
Kl. 11.00 var der veer hvert andet minut, men ikke rigtige veer, smerterne
kom fra bækkenbunden istedet for ovenfra. Smerterne var ret voldsomme og
der blev lagt akupunkturnåle for smerterne (også kaldet akupunktur-morfin).
Kl. 11.30 var hun i en sådan pine, at jordemoderen valgte at koble droppet
fra igen, og lade hende få en pause. De overvejede at give en stikpille, for
at
blødgøre området, men gik fra det igen, da hun havde åbnet sig omkring 4 cm.

Nu var klokken blevet omkring 12.00 og efter den omgang var hendes egne
veer åbenbart blevet "jumpstartet" og hun begyndte at få veer helt efter
bogen.

Kl. 13.15 gik vi ned for at få en smøg og på vej tilbage fik hun veer hvert
andet
minut. Vi nåede op på stuen og så gik det lige pludselig stærk, veerne blev
kraftigere og kraftigere og medens "vi" kæmpede med veerne endte vi i det
tilstødende fødelokale. Her kæmpede hun sig op på briksen imellem veerne og
Kl. 13.45 lagde hun på fødebriksen med meget kraftige veer (grundet den
stimulerende hormondrop, hun fik tidligere). Kl 14.05 begyndte presseveerne
og Kl. 14.15 klippede jeg navlestrengen over.

Tja, hvad skal jeg sige. Det var så et resume af mit livs største oplevelse.
Jeg har
godt nok 2 sønner mere, men har ikke været tilstede ved deres fødsler. Dette
betyder ikke, at de ikke er en ligeså stor punkt i mit liv, men der er nu
noget
specielt ved at overvære et sådant livsbekræftende scenarie.

Ja, så fik jeg min fortællerlyst styret (for i dag)
Tak for jeres tålmodighed *S*

MVH
Qrt

Fra : Nielsen

Dato : 05-03-03 01:18

Et stort tillykke til dig og din kone - samt de to storebrødre

mvh
Marianne Nielsen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-03-03 08:19

1000 gange tillykke og tak fordi du ville dele den store oplevelse med os!
Håber Mor, Far, Storebrødre og barn har det godt!

Rinnie Ilsøe

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 05-03-03 08:05

On Wed, 5 Mar 2003 00:19:24 +0100, "Qrt Winding"
<l_black_shadow_l@hotmail.com> wrote:

Tillykke til hele familien med den lille ny

MVH

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 08:20

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3 mdr. gamle børn jalous. Han har det blødeste, fineste og glatteste hud,
> jeg til dato har set på en nyfødt (ingen gammelmandsrynker her).
Et stort tillykke med den velskabte dreng.
Anja

Fra : Linda

Dato : 05-03-03 10:29

Tillykke med det, en fødsel er den bedste oplevelse man overhovedet kan
tænke sig (selvom det gør skide ondt)
Kan godt forstå du måtte dele !
Hvad den kaffen fik du hældt whiskyen i ?

Linda

Fra : Qrt Winding

Dato : 05-03-03 18:16

"Linda" <LindaXX@XXFraenkel.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med det, en fødsel er den bedste oplevelse man overhovedet kan
> tænke sig (selvom det gør skide ondt)

Nåe, jeg synes nu ikke det gjorde så ondt.
Nå for søren, du tænkte måske på konen, hehe.

> Kan godt forstå du måtte dele !

Ja, ik'

> Hvad den kaffen fik du hældt whiskyen i ?

Nej, jeg havde jo drukket den inden jeg opdagede
at der manglede whiskey.
Men jeg fik lavet en mere, så det endte med at jeg
ikke kunne sove, da jeg ikke er vant til så meget
koffein. Eller var det oplevelsen der holdt mig vågen(?).

Nå men alt i alt, mange tak for opmærksomheden,
også til alle i andrer der har sendt lykønskninger.

MVH
Qrt

Fra : Linda

Dato : 06-03-03 10:44

> [...]
> ikke kunne sove, da jeg ikke er vant til så meget
> koffein. Eller var det oplevelsen der holdt mig vågen(?).

Du har sgu da bare hældt alt for lidt whisky i *GG*
Eller måske var det oplevelsen

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-03-03 12:21

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Først et stort tillykke herfra, det er fan'me det bedste, man kan opleve
(selvom jeg ikke har prøvet et "nøjes" med tilskuerpladserne

> [...]
> ikke kunne sove, da jeg ikke er vant til så meget
> koffein. Eller var det oplevelsen der holdt mig vågen(?).

Da min mand kom hjem om aftenen, hvor jeg havde født om eftermiddagen, kunne
han heller ikke sove, så han endte med at gøre hele hytten hovedrent! Jeg
tror, han følte, at han bare måtte _gøre_ noget. Og det var da også skønt at
komme hjem til en skinnende ren lejlighed, pyntet med friske blomster.

MVH Mette (mor til Ronja på 2 år og med termin igen til september)

Fra : Qrt Winding

Dato : 06-03-03 13:31

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Først et stort tillykke herfra, det er fan'me det bedste, man kan opleve
> (selvom jeg ikke har prøvet et "nøjes" med tilskuerpladserne

Tak. Ja, det er det bedste, og så er der jo visse fordele ved at være mand

Bortset fra, at man føler sig en smule/meget magtesløs, mens det står på.

> [...]
at
> komme hjem til en skinnende ren lejlighed, pyntet med friske blomster.

Ja, det oplevede jeg så fra en anden kant, nemlig vores ældste søn (16 år),
der
ryddede op i hele huset inden vi kom hjem med den lille. Det er utroligt,
hvad en
baby kan gøre ved folk *S*.

> MVH Mette (mor til Ronja på 2 år og med termin igen til september)

Held og lykke herfra, med den nye termin.

MVH
Qrt