Kartoffelmos
Fra : Anders

Dato : 04-03-03 17:19

Hej

Kan man mon fryse kartoffelmos, der indeholder modermælkserstatning - og så
altså bruge det senere...?

Mvh Anders

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-03 17:37

"Anders" <and.cam@get2netNOSPAM.dk> wrote in message
Kan man mon fryse kartoffelmos, der indeholder modermælkserstatning - og

altså bruge det senere...?

BW: Helt bestemt. Faktisk er skaden ved at fryse kun tilstede ved friske
planter, der smatter ud, fx jordbær.

At lave små mos-portioner til sine babyer elskede min søster - jeg
tyggede de kartofler jeg selv spiste og spyttede ud til vore babyer

Ideen fik jeg fra Jeppe Åkjær landbeskrivelse - sådan gjorde alle
dengang.

Fra : Musen

Dato : 04-03-03 23:59

> Kan man mon fryse kartoffelmos, der indeholder modermælkserstatning - og

> altså bruge det senere...?

Jeg må sige, at det er en af de ting jeg har haft dårlige erfaringer med at
fryse. Ikke fordi der er MME i, men simpelthen fordi at når jeg fryser
kartoffelmos så gryner den når den tøer. Men alt andet grøntsagsmos har jeg
haft held med at fryse.

Venlig hislen Mia

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-03 06:18

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message
> [...]
> fryse. Ikke fordi der er MME i, men simpelthen fordi at når jeg fryser
> kartoffelmos så gryner den når den tøer. Men alt andet grøntsagsmos har

Enhver kreativ cocktailblander ved at drinks med Bailey, lime, Pernod osv
kan KOAGULERE og blive sjovt ulækre.
Bartendere har undertiden drikning af sådant fnidder som en fornem
manddomsprøve.

Ingen bliver syg af at proteiner i modermælk koagulerer med en anelse
grynedhed som konsekvens - der er ingen tab af næringsstoffer, ingen
infektionsfare, ingen sundhedsbetydning overhovedet.

Og baby vil nyde det præcis lige meget om det er grynet eller ikke - lad
ikke den voksnes fine fornemmelser være hjemmets ulykkesskabende diktator

Fra : LBR

Dato : 05-03-03 10:37

Hej

Jeg har prøvet at fryse kartofelmos og kun haft god oplevelser med det. Bare
husk at varme et ekstra godt op så synes jeg ikke at det bliver grynneret.

Hilsen Louise