Uhm, er det nu også normalt ?
Fra : DancingOnAStone

Dato : 01-03-03 23:48

Hej alle sammen

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om min lille datter har et problem
eller om jeg bare overdramatiserer det !

Men hun får simpelthen et hidsighedsanfald når hun ikke får sin vilje. Så
fare hun hen og enten bider i vores tøj, hendes sutter eller hvad hun nu er
i nærheden af. Når hun så har gjort det i et par sekunder, er det helt
overstået og hun render glad rundt og leger.

Har i også oplevet det med 2 årige ?

Kim Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : Holger Danske

Dato : 02-03-03 03:22

DancingOnAStone wrote:
> [...]
> eller hvad hun nu er i nærheden af. Når hun så har gjort det i et par
> sekunder, er det helt overstået og hun render glad rundt og leger.

Ja da, og hvis i simpelthen bare lader skuldrene blive nede, lader som om i
ikke ser det, så går det i sig selv mget hurtigt, jo mere man "lader sig
rive med", jo større "problem" kan det udvikle sig til, dette er en ganske
almindelig konsekvens af at "Bimseline" godt kunne tænke sig at bestemme, så
lad jer endelig ikke "overtale" !!

H.D.
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Musen

Dato : 02-03-03 08:40

> [...]
> i nærheden af. Når hun så har gjort det i et par sekunder, er det helt
> overstået og hun render glad rundt og leger.

Nåååj det lyder faktisk som om hun har ret meget styr på sit temperement.
Hun kan styre sin vrede så meget, at hun blot behøver at bide i noget tøj
eller en sut i et par minutter og så er det hele overstået. Det er ret
flot!! Hun kunne også have smidt sig på gulvet og skreget i vilden sky til
der kom nogen og hjalp hende op. Eller hun kunne have slået og bidt JER
istedet for jeres tøj.
Jeg tror at det rigtige at gøre er, at lade hende rase ud, og når hun så er
blevet glad igen, så kan I jo sige til hende noget i retning af: "Nåååj der
blev du godt nok sur hva´? " uden at lyde som om det var forkert eller dumt.
På den måde accepterer I hendes følelser og hjælper hende med at sætte ord
på, at det faktisk var vrede hun følte.
Børn i den alder kan have nogle voldsomme følelsesudbrud som det ofte kan
være svært at forstå, men de er altså helt normale

Venlig hilsen Mia

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-03-03 08:57

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

klip
> [...]
dumt.
> På den måde accepterer I hendes følelser og hjælper hende med at sætte ord

Det lyder også for mig som en rimelig måde at forstå og tackle det på.
Hilsen Inger

Fra : Rene Jensen

Dato : 02-03-03 08:55

"DancingOnAStone" <Deep@in.a.dark.and.scary.cave> skrev i en meddelelse
> [...]
> i nærheden af. Når hun så har gjort det i et par sekunder, er det helt
> overstået og hun render glad rundt og leger.

helt normalt alle vors har gjort det den ene endnu , jeg synes nu det er
sjovt at se hvor gale de kan blive .

jensen