Undgå at dit barn blir sindsygt!
Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-03 14:01

Undgå at dit barn blir sindsygt!

Vigtigst er at erkende, at læge-hjælp gør ofte skade - at medicinere imod
hyperaktivitet er fx. et skråplan

Vigtigt er også at anerkende, at ikke al afvigelse er sygdom. Hvis en person
søger hjælp pga selvmordstanker og depression, kan der tales om sygdom. Hvis
læger kan påvise tumorvæv eller anden fysisk nedsat funktion i hjernen, kan
der også tales om sindsyge. Men skitzo er vi alle, paranoide er vi alle,
neurotiske er vi alle, fobiske er vi alle, i forskellig grad og på
forskellig måde

" Men are so necessarily mad, that not to be mad would amount to
another form of madness. Pascal

Selvfølgelig kan erfarne psykologer give gode råd, og forældre kan lobe
panden ind I en mur og behøve trøst, men mange af statens gratistilbud bør
man holde sig fra.

"Anyone who goes to a psychiatrist ought to have his head
examined."Sam Goldwyn

Forskerne har ambitiøse planer, men få resultater

`The pathology is to want control, not that you ever get it,
because of course you never do.' Gregory Bateson

Der er megen kløgt i "anti-psykiatri" der siger at afvigelserne er sund
reaktion på et sygt samfund.

" Læger har i alle tidsaldre tjent formuer på at dræbe deres
patienter med deres kure. Forskellen i psykiatri er, at det er sjælens
død. " R. D. Laing

Store tænkere som Henrik Ibsen og Nietzsche har - især via Freud - lært os
at søge forklaring på psykiske problemer og lidelser i barndommen - det KAN
være frugtbart.

"Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at erkende vores
egne forældres. Lawrence J. Peter

" It might be said of psychoanalysis that if you give it your little
finger it will soon have your whole hand. " Sigmund Freud

" For you to ask advice on the. rules of love is no better than to
ask advice on the rules of madness. Terence

" To lie still and think little is the cheapest medicine for diseases
of the soul.Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : -=temka=-

Dato : 23-02-03 17:17

Er du ved at blive syg?? Sikke en mange emne fra dig..

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-03 20:55

"-=temka=-" <temka@tdc-broadband.dk> wrote in message
> Er du ved at blive syg?? Sikke en mange emne fra dig..

Hele Danmarks darlings "Nikolaj og Julie" demonstrerer en udbredt form for
sindsyge , idet Julie klynker at hun ikke er tilfreds med sit liv, så hun
sjofler sin moderrolle, og ferierer på en psykiatrisk afdeling(DR TV,
23feb03).

Jeg skriver lidt mere on-topic end de fleste og lidt mere end de fleste -
og jeg er ikke sart mht om nogen taler grimt om mig, sådan som det nu
påstås.

Bo Warming, cand.scient, gymnasielærer, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

PS: TV-iaften viser også, hvordan læger under Den Sorte Død gjorde mere
skade end gavn -
- fx mente at man blev syg af for mange samlejer

Fordi lig stank, så troede man, at al snavslugt spredte smitte - man var
dybt inkompetent.

Idag ved psykiatere LIDT om, hvordan visse sarte individer kan gøres
sindsyge, når de mobbes og kanøfles for at være aparte,

- lidt i stil med bebrejdelserne i "Nikolaj og Julie" når man ikke har
forstand på årgangsvine.