Opkalds-server?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-03-01 19:58

Hej NG,

Jeg skal have sat en linuxbox op for nogle venner. Den skal kunne dele
internetforbindelsen og fungere som opkaldsserver på lokalnettet.
Er der nogen, der har nogle erfaringer eller et par links til emnet?

Internetforbindelse: ISDN
Linux: Debian 2.2 potatoe (uden X)

Mvh
Tonni Aagesen
--
For mail remove SPAM_ME_NOT
www.spyfluen.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-03-01 20:15

On Wed, 14 Mar 2001 19:57:42 +0100, Tonni Aagesen wrote:

> Er der nogen, der har nogle erfaringer eller et par links til emnet?

Der er nogle links i den første af Linuxbøgerne hos sslug:
<http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/linux-netvaerk-klient.html#DIALD>

> Internetforbindelse: ISDN Linux: Debian 2.2 potatoe (uden X)

"Add one little bit on the end... Think of `potatoe', how's it
spelled? You're right phonetically, but what else...? There ya
go... all right!"
-- Vice President Dan Quayle correcting a student's correct spelling
of the word `potato' during a spelling bee at an elementary
school in Trenton.
<http://www.xmission.com/~mwalker/DQ/quayle/qq/spelling.html>

,

--
"Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam Sjøgren
Takes place on the New York Thruway." asjo@koldfront.dk

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 14-03-01 20:17

Tonni Aagesen <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> wrote:

> [...]
>internetforbindelsen og fungere som opkaldsserver på lokalnettet.
>Er der nogen, der har nogle erfaringer eller et par links til emnet?

Hvis jeg husker rigtig står der lidt i friheden til at vælge ...
(www.slug.dk/linuxbog) om, hvordan man får den til automatisk at ringe
op og ligge på, når der komme trafik og ikke har været trafik i et
stykke tid.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.image.dk/~abr

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-03-01 22:42

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> wrote:

>Linux: Debian 2.2 potatoe (uden X)

Jamen, der er da aldrig X i potato.

(Og heller ikke e, men den kom jeg jo ikke først med.)

Spøg til side. Jeg har engang skrevet en vejledning i at installere en
RedHAt 6.0 og sætte den op som ISDN-router. Se min signatur.

Konfigurationen af forbindelsen foregår væsentligt anderledes end
under Debian, men i det mindste burde du kunne genbruge alle dial on
demand-parametrene til pppd (hvis du da ikke foretrækker at bruge
diald). Bemærk, at det er en pivåben konfiguration, så det kan klart
anbefales at supplere med lidt ip-filtrering, f.eks. som vist på
www.sslug.dk/sikkerhed/

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-03-01 22:48

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>--
>Allan Olesen, Lunderskov
>
>"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Hvilken signatur skal vi se. Du er en dum snotskovl, Allan.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Detaljeret opsætningsvejledning for RH6.0 ISDN-router: