Gratis SMS beskeder???
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 14-03-01 19:41

Hejsa!

Jeg har fået et clue om at man ved at lave en indstilling på sin Nokiatlf.
kan slippe for at betale for sine SMS beskeder.

Man skulle eftersigende gøre følgende:

Instillinger - Sikkerheds indstillinger - Lukket Brugergrupper - "TIL" - 666

Er dette rigtigt???

Jeg vil meget gerne høre din erfaring omkring denne indstilling, for en af
mine venner har fået en regning, og der er ikke registreret nogle SMS
beskeder til trods for at hun har sendt masser. Dette siges at skyldes
førnævnte indstilling

Håber at hører fra jer!

Hilsen
Jonas!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 19:58

Jonas M. Nielsen skrev:

>Jeg har fået et clue om at man ved at lave en indstilling på sin Nokiatlf.
>kan slippe for at betale for sine SMS beskeder.

Det er utroligt. Hvor tit har vi efterhånden ikke sådan et indlæg i
gruppen? Skal vi lave en tælling? :)

Blah!
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-03-01 23:07

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Det er utroligt. Hvor tit har vi efterhånden ikke sådan et indlæg i
>gruppen? Skal vi lave en tælling? :)

Jeg tror, det virkelige kodeord er "gratis". Det betyder noget i retningen af:
"nu er det tilladt at lægge al sund fornuft på hylden." Så snart der bliver
sagt/skrevet gratis, er der mange folk, som vil tro på næsten hvad som helst.

Jeg tror, jeg giver julemanden en chance til - ham, har jeg i det mindste set
på film.

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 23:10

Peter Rongsted skrev:

> [...]
>sagt/skrevet gratis, er der mange folk, som vil tro på næsten hvad som helst.

Tja, jeg selv bliver vist oftest skeptisk når jeg hører det ord :)

Men jeg har da hørt flere jævnaldrene (jeg er 22) der bliver noget
overrasket over, når jeg fortæller dem, at det ikke passer med 666.
Som om jeg skal overbevise dem om det ikke passer... Burde man ikke
skulle overbevises om at det passer først? :)

>Jeg tror, jeg giver julemanden en chance til - ham, har jeg i det mindste set
>på film.

Give manden en chance? Hvad har han da gjort dig? :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-03-01 00:57

> [...]

>Som om jeg skal overbevise dem om det ikke passer... Burde man ikke
>skulle overbevises om at det passer først? :)

Jeg er 41 og tror heller ikke på hvad jeg ser på skrift. Men en kolega, der et
par år ældre, var overbevist om de gratis SMS.

Sjovt nok har lukket brugergruppe både været brugt til at være radardetektor
og give gratis sms'er.

>Give manden en chance? Hvad har han da gjort dig? :)

Han har ikke gjort mig noget - heller ikke givet mig gaver, så vidt jeg
husker. Jeg var bare holdt op med rigtigt at tro på ham. Det er lidt svært at
holde fast i de virkelige (barnlige) værdier i min alder.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-03-01 20:10

"Jonas M. Nielsen" <moritz@e-box.dk> wrote:

> [...]
>mine venner har fået en regning, og der er ikke registreret nogle SMS
>beskeder til trods for at hun har sendt masser. Dette siges at skyldes

Det er IKKE rigtigt.

Peter

Fra : Le Moi

Dato : 14-03-01 20:40

Det er ikke rigtigt, det kan kun udskyde regningen lidt.

--
Mvh. Emil Saksager
http://nokia-heaven.dk3.com

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 20:49

Le Moi skrev:

>Det er ikke rigtigt, det kan kun udskyde regningen lidt.

Kilde?

Fra : Le Moi

Dato : 15-03-01 15:45

Nokia

Fra : Henrik Hansen

Dato : 15-03-01 15:46

>Nokia
[...]

Det ville jeg også have sagt...

--
Henrik
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-03-01 15:57

Le Moi skrev:

>Nokia

Øhh, et andet sted skriver du:

>Nej det er løjn det kan måske udskyde regningen lidt =)

Kunne du ikke fortælle mig HVOR du havde læst det? Jeg kan nemlig ikke
forestille mig det skulle være rigtigt. At du bare skriver Nokia ville
svare til jeg skrev farfar...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-03-01 21:03

"Le Moi" <lemoi@post.cybercity.dk> wrote in message
> Det er ikke rigtigt, det kan kun udskyde regningen lidt.
>
> --

BULL

/F

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-03-01 21:14

>Det er ikke rigtigt, det kan kun udskyde regningen lidt.
[...]

Ja, for telefonen laver direkte forbindelse til den computer, som
sørger for at printe GIRO-kortene vha. et hemmeligt nummer, som ligger
på SIM-kortet.....

Det lyder da meget sandsynligt!!!

eller....

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-03-01 20:44

"Jonas M. Nielsen" wrote:

> Man skulle eftersigende gøre følgende:
>
> Instillinger - Sikkerheds indstillinger - Lukket Brugergrupper - "TIL" - 666
>
> Er dette rigtigt???

Ork jo, og beskedlængden 30dopples og man får gratis pizza fra Dominos
for hver 20. besked.

<Allways reklame fra begyndelsen af 90erne.tonefald /start>
Prøv det Prøv det
<Allways reklame fra begyndelsen af 90erne.tonefald /slut>

Derudover har Sonofon lavet en seriøs artikel omkring
problemstillingen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-03-01 21:07

igen et ubrugeligt ligegyldigt svar fra Carsten Riis.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 21:26

Michael Jensen skrev:

>igen et ubrugeligt ligegyldigt svar fra Carsten Riis.

Tja, første del var en hyggelig joke, som der måske er ved at gå på
krykker :) Men anden del var da brugbar for mig - fedt at vide Sonofon
får skrevet om sådan noget.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-01 09:38

Michael Jensen wrote:

> igen et ubrugeligt ligegyldigt svar fra Carsten Riis.

Du fik vist ikke læst det hele.

Og slet ikke http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 21:25

Carsten Riis skrev:

>Derudover har Sonofon lavet en seriøs artikel omkring
>problemstillingen.

Hvorhenne? Jeg vil gerne kunne henvise folk til den...

Dejligt Sonofon får gjort sådan noget, jeg blev glad over at se de
skrev noget om den famøse SMS-virus...

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-01 09:32

Lasse Hedegaard wrote:

> Hvorhenne? Jeg vil gerne kunne henvise folk til den...
>
> Dejligt Sonofon får gjort sådan noget, jeg blev glad over at se de
> skrev noget om den famøse SMS-virus...

Der er på deres "forside" en henvisning til artiklen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-03-01 13:27

Carsten Riis skrev:

>Der er på deres "forside" en henvisning til artiklen.

Jeg kan ikke finde den? Jeg kan finde et link til artiklen om
SMS-virus, men ikke om det hersens med brugergruppe 666.

Har du evt. et direkte link?

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-01 13:50

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg kan ikke finde den? Jeg kan finde et link til artiklen om
> SMS-virus, men ikke om det hersens med brugergruppe 666.

Beklager, jeg mikser så rundt i de to problemstillinger.

jeg må hellere blive i sengen og passe min influenza *
hhaaaaatjuuuuu *

> Har du evt. et direkte link?

Desværre

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-03-01 14:02

Carsten Riis skrev:

>Beklager, jeg mikser så rundt i de to problemstillinger.

Dvs. Sonofon har IKKE skrevet om brugergruppe 666? Øvøv... Kunne være
man skulle skrive til dem og opfordre dem :) Selvom de er måske
interesserede I at folk prøver det, og sender en masse SMSer for at se
om de kommer på regningen :)

- Men de ville I så fald vel også være interesserede i at folk sendte
SMS-virusadvarslen rundt :)