Adaptec 1200A Raid Controller
Fra : Brian Møller

Dato : 11-03-03 12:20

Hej

Jeg har en maskine som jeg meget gerne vil have smidt en Adaptec 1200A
Raid Controller i og anvende dens Raid1 funktionalitet. Jeg har
allerede en disk med Redhat 7.3 dog med en 2.4.20 kerne oveni. Denne
controller skulle så kunne spejle den disken med OS på over på disk
nr. 2 og så skulle det hele så bare virke, hvis alt går efter planen,
hvad det ofte ikke gør :(

Men nu er mit spørgsmål så:
Virker denne controller overhovedet med Linux ? Den er jo baseret på
High Point 370 chipset'et; men på Adaptec's hjemmeside står der at man
ikke kan anvende High Point drivere eller software High Point software
med 100% sikkerhed. Dog understøtter kernel 2.4.20 High Point 370
chipsettet.

Men er der nogen der ved noget det ???

Mvh

Brian Møller

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-03-03 15:31

Brian Møller wrote:
> [...]
> controller skulle så kunne spejle den disken med OS på over på disk
> nr. 2 og så skulle det hele så bare virke, hvis alt går efter planen,

Det plejer at være sådan at f.eks. to diske i et spejl skal
initialiseres sammen for at det fungerer som det skal.

Det betyder at du ikke bare kan sætte din eksisterende disk på adapteren
sammen med en anden og så forvente at de bare bliver spejlet.

Adaptec supporterer Linux med deres ATA 2400A-model, så med sådan en er
du ihvertfald sikker på at det virke.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Brian Møller

Dato : 11-03-03 17:34

> [...]
adapteren
> sammen med en anden og så forvente at de bare bliver spejlet.

Iflg. Adaptec skulle det kunne lade sig gøre at etablere et Raid1 på 2
diske
hvor der på den ene disk allerede er et OS:
http://ask.adaptec.com/cgi-bin/adaptec_tic.cfg/php/enduser/std_adp.php
?p_sid
=zWmGlQDg&p_lva=&p_faqid=4084&p_created=1029886934&p_sp=cF9ncmlkc29ydD
0mcF9y
b3dfY250PTUzJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9MTIwMEEmcF9zZWFyY2hfdHlwZT0zJnBfcHJvZF
9sdmwx
PTEyOCZwX3Byb2RfbHZsMj0xMzAmcF9jYXRfbHZsMT1_YW55fiZwX3NvcnRfYnk9ZGZsdC
ZwX3Bh
Z2U9MQ**&p_li=

Se nederst punkt 6.

> Adaptec supporterer Linux med deres ATA 2400A-model, så med sådan en
er
> du ihvertfald sikker på at det virke.

Det var lidt det jeg gerne ville uden om at skulle til at gøre. Men
ellers
må jeg finde på noget andet.

/Brian