OT: Att Jesper Krogh
Fra : TH

Dato : 11-03-03 09:23

Davs :)

Du snakkede i en anden tråd om "plf"...jeg formoder det er et mirror eller
lign som kan lægges ind i urpmi-databasen som source?

Hvis ja..kan du kort forklare hvad jeg bør gøre for at tilføje "plf" til
urpmi? Det er lidt træls at sidde og downloade alle RPMs :)

Takker,
TH

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-03-03 09:35

I dk.edb.system.unix, skrev TH:
> Davs :)

Ideen med usenet er at man stiller spørgsmålet til forummet og dem der
så bedst syntes de kan/vil svare gør det. Subject er helt malplaceret da
dit spørgsmål går på en generel ting med at tilføje kilder til Mandrakes
pakkehåndtering. Læs evt. mere på http://www.usenet.dk

Subject er derfor ændret så det passer.

> [...]
>
> Hvis ja..kan du kort forklare hvad jeg bør gøre for at tilføje "plf" til
> urpmi? Det er lidt træls at sidde og downloade alle RPMs :)

Du stikker omkring:
http://plf.zarb.org/~nanardon/
Vælger din distribution og vælger plf i listerne og trykker på "send" ud
kommer en linie noget lig:

urpmi.addmedia ........

Denne kaster du ind i en root-terminal også er du kørende.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : TH

Dato : 11-03-03 09:46

Davs,

> Du stikker omkring:
> http://plf.zarb.org/~nanardon/
> Vælger din distribution og vælger plf i listerne og trykker på "send" ud
> kommer en linie noget lig:

Ok...det ser fint ud.
Men lige et tillægsspørgsmål:
Hvilke bør man tilføje? Er "plf" nok til almindeligt brug/opdatering af MD?
Og i teksten står der at man nok ikke bør tilføje for mange da de kan
konflikte med hinanden...Sådan af rent nysgerrighed...hvad har I
(MD-brugere) i urpmi-listen? Kun pfl?

Takker,
TH

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-03-03 09:47

I dk.edb.system.unix, skrev TH:
> [...]
> Og i teksten står der at man nok ikke bør tilføje for mange da de kan
> konflikte med hinanden...Sådan af rent nysgerrighed...hvad har I

Jeg har
Main
contrib
updates
plf

for at bruge de samme termer som i listen.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 12-03-03 16:12

TH wrote:
> Hvilke bør man tilføje? Er "plf" nok til almindeligt brug/opdatering af
> MD?

Nej, PLF er kun de ting der ikke kan komme med i en officel distr. f.eks.
libdecss til afspilning af kodede DVD'er.

> Og i teksten står der at man nok ikke bør tilføje for mange da de kan
> konflikte med hinanden...Sådan af rent nysgerrighed...hvad har I
> [...]

texstar
updates

Men jeg slår dem til og fra alt efter hvad jeg laver. Hvis jeg skal opdatere
er det f.eks kun Main og updates der er slået til, updates er så tilgengæld
slået fra på alle andre tidspunkter.
mcc - software - software sources manager

--
Magnus Pedersen

....but not a real green dress,
thats cruel.