proftp -> startdir
Fra : Kim Emax

Dato : 10-03-03 22:59

Hey

Når jeg FTPer til min server, så lander jeg i ~/ altså f.eks. /home/USER/

Jeg vil gerne have at start diret er i public_html, har kigget og kigget og
kan ikke se anden løsning end at jeg skal oprette en virtual host pr bruger
og der sætte DefaultRoot /home/USER/public_html myftpusers - Det virker bare
meget omstændigt? Der må da være en simplere måde?

Oplysningerne fandt jeg her:
http://www.proftpd.org/docs/faq/linked/faq-ch5.html#AEN631

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 10-03-03 23:05

Kim Emax wrote:
> [...]
> og der sætte DefaultRoot /home/USER/public_html myftpusers - Det virker bare
> meget omstændigt? Der må da være en simplere måde?

Vil en defaultroot ~/public_html ikke løse problemet?

/Esben

Fra : Kim Emax

Dato : 10-03-03 23:19

Esben Skov Pedersen wrote:

> Vil en defaultroot ~/public_html ikke løse problemet?

Nej, det havde jeg prøvet.... men jeg fandt løsningen ved at prøve mig frem:

<Anonymous ~USER/public_html>

User USER
Group myftpusers
AnonRequirePassword on