postgresql
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-03-03 15:25

-su: /etc/postgresql/postmaster.conf: No such file or directory

Jeg har et kikset forsøg bag mig på at sætte en sql-ledger op. Noget gik
galt i den efterfølgende oprydning:
Jeg skulle ikke have slettet min etc/postgresql.

Når jeg forsøger at installere postgresql 7.3.2 går installationen ud
fra at etc/postgresql stadigvæk eksisterer.

Er der en der har en løsning på den rigtige oprydning?

Eller er der en der vil prøve at sende mig filen? så jeg måske kan få
det til at virke på den måde?

Hilsen Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-03-03 15:57

On Mon, 10 Mar 2003 15:25:20 +0100, Claus Christian Larsen wrote:

> Når jeg forsøger at installere postgresql 7.3.2 går installationen
> ud fra at etc/postgresql stadigvæk eksisterer.

> Er der en der har en løsning på den rigtige oprydning?

Hvaffen pakke på hvilken distribution prøver du med?

Mvh.

--
"Fra én som sover for lidt, Adam Sjøgren
som synes verden er stor" asjo@koldfront.dk

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-03-03 17:39

Adam Sjøgren wrote:

> Hvaffen pakke på hvilken distribution prøver du med?

postgresql-7.3.2 på:

debian 3.0

Første forsøg med at installere via apt-get gik fint. Men jeg fik lavet
så meget mess i etc/postgresql at jeg besluttede at begynde helt forfra.
Jeg lavede så en apt-get remove webadmin-postgresql, men den fjernede
ikke min ildetilredte etc/postgresql.

Jeg fjernede den så med rm-R.

Jeg hentede så selv en pakke fra www.postgresql.org, den nyeste version
af postgresql.

Og det er den der tilsyneladende forventer at der er en etc/postgresql.

Hvorfor den gør det aner jeg ikke, men jeg regner med at det skyldes
mangelfuld oprydning.

Jeg er lidt rundt på gulvet af sql-ledger, så jeg trænger til lidt
indput udefra :)

Hilsen Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-03-03 17:57

On Mon, 10 Mar 2003 17:38:52 +0100, Claus Christian Larsen wrote:

> [...]

> helt forfra. Jeg lavede så en apt-get remove webadmin-postgresql,
> men den fjernede ikke min ildetilredte etc/postgresql.

Uhm, hvis du vil prøve helt forfra, hvad så med at lave en 'apt-get
--purge remove' på de postgresql-pakker du har installeret først?

Du kan se dem med f.ex. "dpkg -l postgres* | grep ^ii" eller noget i
den dur.

Mvh.