TO: USB keyring harddisk og Sun Solaris
Fra : Jan Birk

Dato : 09-03-03 20:02

Da jeg selv har brugt en del tid på at få en 'usb keyring' disk til at
virke, kan jeg oplyse at det nu er lykkes med en 64MB usb fra 'Medion'
købt host Computercity. Den bruger usb 1.1!

Jeg har brugt den både på w2k og Solaris 9 hvor filerne flyder uden
problemer!

mount -F pcfs /dev/dsk/c3t0d0s2:1 /usb

Bemærk her det utraditionelle :1 i enden af devicekæden! Det skulle også
være muligt at bruge 'volmgt' med flg. indgang i /etc/vfstab

/dev/dsk/c3t0d0s2:1   -   /rmdisk   pcfs   -   no   -

Dette er dog ikke testet!

Mvh

Jan Birk

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 09-03-03 22:01

Jan Birk wrote:

> [...]
> være muligt at bruge 'volmgt' med flg. indgang i /etc/vfstab
>
> /dev/dsk/c3t0d0s2:1 - /rmdisk pcfs - no -

Hej jan

Det lyder fint.

Jeg har selv spekuleret på at anskaffe mig en sådan USB tingest til min Sun
Blade 100.

Er det SPARC versionen af Solaris 9 du benytter, eller hvad?

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Jan Birk

Dato : 09-03-03 21:25

> Jeg har selv spekuleret på at anskaffe mig en sådan USB tingest til min Sun
> Blade 100.
>
> Er det SPARC versionen af Solaris 9 du benytter, eller hvad?

Det er faktisk på en Blade100 og dermed Sparc

/jb

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 10-03-03 10:32

Jan Birk wrote:

> Det er faktisk på en Blade100 og dermed Sparc
>
> /jb
Hej jan

(Citat slut.)

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

Fra : Leif Poulsen

Dato : 09-03-03 23:22

"Jan Birk" skrev
> [...]
> være muligt at bruge 'volmgt' med flg. indgang i /etc/vfstab
>
> /dev/dsk/c3t0d0s2:1 - /rmdisk pcfs - no -

Hej

Ved god hjælp fra gruppen, har jeg endeligt fået min USB-hukommelse (en
Topcom 64Mb) til at fungere sådan nogenlunde. Dog har jeg stadig et par
småting, jeg gerne vil spørge om.

Med møje og besvær lykkedes det at få formatteret disken (FAT32, da jeg også
bruger det andet slemme system). I Windows tilføjes og slettes filer til
disken helt uden problemer. I Linux (Mandrake 9.0) har brugerne
læsetilladelse, og naturligvis har su skrivetilladelse. Nu det meget
amatøragtige spørgsmål.

Hvorfor kan jeg ikke chown på drevet som su? Shellen svarer, at kun ejeren
kan ændre tilladelserne.

Med venlig hilsen

Leif Poulsen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 09-03-03 23:27

Leif Poulsen wrote:

> Hvorfor kan jeg ikke chown på drevet som su? Shellen svarer, at kun ejeren
> kan ændre tilladelserne.

Man kan kun ændre tilladelser på et helt fat drev ad gangen. Se denne
tråd der handler om det samme.
http://www.sslug.dk/emailarkiv/novice/2003_03/msg00119.html

/Esben