Ny mus: 2 knapper + 1 scrollhjul -> 3 knap~
Fra : MartinAJ

Dato : 09-03-03 17:42

Hej Ng!

Måske et banalt spørgsmål: Min treknaps-mus fra sidste århundrede er ved
at være godt slidt. Jeg ville gerne have en optisk mus, så man i
fremtiden slipper for rengøringen og får en mere præcis bevægelse af
muse-markøren.

Med disse betingelser ser markedet noget smalt ud. Jeg er nemlig vandt
til mus med tre knapper og vil gerne undgå den fuldstændige ubrugelige
scrollknap-funktion som kun bidrager til museskade. Derudover bruger jeg
den midterse knap til paste-funktionen. En klassisk placering i X.

Derfor: Kan Scrollhjulet på en mus opprogrammeres til at virke som en
helt normal knap?

Martin

Fra : Rander

Dato : 09-03-03 17:53

Sun, 09 Mar 2003 17:42:23 +0100 brugte MartinAJ <martin@[del]jarl.dk> 17
linier på at fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Derfor: Kan Scrollhjulet på en mus opprogrammeres til at virke som en
>helt normal knap?

Det _er_ en knap - hjulet kan også trykkes ned, og så fungerer det som en
knap.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Høflighed betyder som regel, at man ikke siger til folk, hvad man tænker. (Katherine Hepburn)

Fra : MartinAJ

Dato : 10-03-03 08:12

Rander wrote:
> [...]
> linier på at fortælle dette til dk.edb.system.unix:

> Det _er_ en knap - hjulet kan også trykkes ned, og så fungerer det som en

I know. Men vil hjulet i så fald virke som midterste knap? Det vil sige
både som rullehjul og knap?

Martin

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-03-03 13:16

On Mon, 10 Mar 2003 08:12:22 +0100, MartinAJ wrote:

> Men vil hjulet i så fald virke som midterste knap? Det vil sige både
> som rullehjul og knap?

Ja.

(Min erfaring er at man i øvrigt bliver forbløffende hurtigt glad for
sådan et hjul, selvom det virker fjollet i starten).

Mvh.

--
"Fra én som sover for lidt, Adam Sjøgren
som synes verden er stor" asjo@koldfront.dk

Fra : MartinAJ

Dato : 10-03-03 15:59

Adam Sjøgren wrote:

> Ja.
>
> (Min erfaring er at man i øvrigt bliver forbløffende hurtigt glad for
> sådan et hjul, selvom det virker fjollet i starten).

Min erfaring -- fra arbejde mm -- siger det stik modsatte. Men jeg er
sikkert også sær på det punkt.