Qmail-Scanner, Sophos Antivirus og Sophie
Fra : Brian Møller

Dato : 09-03-03 10:33

Hej

Jeg har installeret en postserver på baggrund af denne:
http://www.shupp.org/toaster/

Jeg har installeret følgende:
Qmail 1.03
Vpopmail 5.36
Courier-Imap 1.7.0
Ezmlm (patched) 0.53
Autorespond 2.0.2
ucspi-tcp 0.88
Daemontools 0.76
Qmail-scanner 1.16
Spamassassin 2.50
Sophos Antivirus

Qmail-scanner, Spamassassin og Sophos antivirus ikke lige bliver
beskrevet i den ovenstående

Det jeg så gerne ville have ordnet var at installeret en lille daemon
kaldet Sophie 1.42, som ville sørge for virus-scanning af emails når
de kommer ind. Dette ville jeg meget gerne have ordnet, idet det tager
fra 5 sekunder og opefter at køre end email igennem mit system som det
ser ud nu. Qmail-scanner understøtter Sophie; men når det kommer til
stykket at den skal bruge den får jeg den fejl at der er enten er en
af følgende problemer: Hukommelse, permission, corrupt antivirus
scanner. Jeg har så fusket lidt og fundet ud af at det dir som der
skal scannes ejes af Vpopmail; men Sophie kører som Qmailq. Det int
nok. Jeg har så prøvet at ordne det så Sophie bliver kompileret til at
køre som Vpopmail-brugeren; men når Qmail-scannerver at godt nok har
jeg Sophie installeret; men det er ikke helt som det skal være. Andre
beskeder får jeg ikke lige fra Qmail-scanner ved installering.

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan / skal gøre for at få
"pisset" til at virke som jeg meget gerne vil have det til ?

Mvh

Brian Møller

Fra : Brian Møller

Dato : 09-03-03 21:27

Nu har jeg fået løst mit problem. Det var bare noget så simpelt som et
bruger problem

/Brian