Rsync - delete files
Fra : Allan Eriksen

Dato : 08-03-03 20:08

Hej...

Sidder og roder lidt med Rsync. Skal hente nogle filer fra en
netværkscomputer, og ligge dem lokalt på min maskine. Netværkscomputeren
laver hele tiden nye data, og jeg skal slette filerne fra
netværkscomputeren, når jeg har hentet dem ned på min lokale maskine, da
lagringskapaciteten er yderst begrænset på netværksmaskinen. Jeg kan sagtens
hente filerne fra netværkscomputeren med rsync, men hvordan sletter jeg dem
med rsync, når de er hentet ned på min lokale maskine? Kan det virkelig
passe at Rsync ikke understøtter denne feature? og er det måske slet ikke
rsync jeg skal kigge bruge?

mvh
Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 08-03-03 20:24

Den Sat, 8 Mar 2003 20:08:12 +0100 skrev Allan Eriksen:
> [...]
>med rsync, når de er hentet ned på min lokale maskine? Kan det virkelig
>passe at Rsync ikke understøtter denne feature? og er det måske slet ikke

Hvad med ssh og scp? rsync's opgave er at synkronisere filer imellem
to maskiner, så de er ens på begge maskiner. Jo, rsync understøtter at
slette filer, bare ikke som du ønsker det. Hvis en fil bliver slettet,
kan rsync synkronisere sletningen ligesom den synkroniserer nye filer
imellem maskinerne.

Mvh
Kent
--