Ram til compaq
Fra : ToBi

Dato : 14-03-01 18:56

Hjælp ! Jeg har en compaq 5240. Den har 64 ram, og jeg vil udvide den med
mere ram. Men.men.men, jeg kan ikke finde ud af, hvilken ram type skal jeg
købe. Også hvor meget kan jeg udvide den (med 2x64, eller 2x128). På forhånd
tak.

Fra : Kong Kent

Dato : 14-03-01 22:35

> [...]
> mere ram. Men.men.men, jeg kan ikke finde ud af, hvilken ram type skal jeg
> købe. Også hvor meget kan jeg udvide den (med 2x64, eller 2x128). På

hmmm... det kommer an på bundkortet. Er det 66, 100 eller 133MHz?

www.edbpriser.dk kan du se, at en almindelig stang 256MB PC133 SDRam
168pins koster 709,-
Det er sgu billigt. Hvis dit bundkort ikke er så hurtigt (133MHz), så
fortvivl ikke. Ram er selvfølgelig, som alt andet, bagudkompatibelt. Så det
kan sagtens køre 66 eller 100Mhz. Og så er du fremtidssikret hvis du køber
et hurtigere bundkort i fremtiden. Alt mindre end 256 kan ikke betale sig at
investere i, ikke når 256 er helt nede i 709.

Det er ikke mere end 1½ måned siden jeg købte til 875,-
Så man kan sige at prisen falder. De var nede i 688 i uge10, så derfor vil
det være en god idé at slå til nu. Inden de stiger til ca. 900 igen.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Madsen

Dato : 14-03-01 23:11

"ToBi" <bizoev@privat.dk> skrev:

> [...]
> købe. Også hvor meget kan jeg udvide den (med 2x64, eller 2x128). På forhånd

Det skulle vel aldrig tænkes at være denne her: (?)
<http://support.tandy.com/support_computer/doc51/51221.htm >

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)