make install - med et andet root-path ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 06-03-03 22:51

Hej,

Kan man lave "make install" - hvor den bruger f.eks. /var/tmp/nn som
root path - i stedet for / ?? Det er et eksperiment i forbindelse med
at lave en RedHat RPM pakke med unixODBC 2.2.5

Mvh.

/Brian

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 07-03-03 12:34

On Thu, 06 Mar 2003 22:50:32 +0100, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
wrote:

> Kan man lave "make install" - hvor den bruger f.eks. /var/tmp/nn som
> root path - i stedet for / ?? Det er et eksperiment i forbindelse
> med at lave en RedHat RPM pakke med unixODBC 2.2.5

Jeg angiver normalt et prefix for configure scriptet, som typisk
anvendes til at configurere software, som jeg selv kompiler fra
kildekode.

F.eks. "./configure --prefix=/pack/unixODBC-2.2.5".

Derefter vil 'make install' installere alle filer relativt til min
prefix.

Kan du ikke gøre det samme?

Hvis der ikke anvendes et sådan et script, kan du altid kigge på
makefilen, og ændre nogle variable.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 11-03-03 19:59

> [...]
> root path - i stedet for / ?? Det er et eksperiment i forbindelse med
> at lave en RedHat RPM pakke med unixODBC 2.2.5

I de fleste tilfælde vil noget i stil med

make prefix=/var/tmp/nn install

gøre det. Det kan dog være nødvendigt med lidt flere. Af erfaring ved
jeg at net-snmp skal have

make prefix=/... execprefix=/... install

/Niels