Gentoo
Fra : TH

Dato : 04-03-03 14:06

Davs,

Jeg vil prøve Gentoo, og den er p.t. i RC3. Men hvad skal jeg vælge? Skal
jeg blot tage "basic", "3stages" eller en decideret version til min
processor...?

Hvad vil I anbefale?

--

TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-03-03 14:50

TH wrote:

> Jeg vil prøve Gentoo, og den er p.t. i RC3. Men hvad skal jeg vælge?
> Skal jeg blot tage "basic", "3stages" eller en decideret version til
> min processor...?
>
> Hvad vil I anbefale?

Jeg kan ikke se at der er nogle versioner specifikt til én
processormodel. Hvis din computer er bare nogenlunde hurtig (>500 MHz)
burde du kunne nøjes med en basic CD for at kunne tune kompileren til
din processor. Den indeholder så vidt jeg ved ikke meget mere end en
stage 1 tarball. Fra den opbygges hele systemet så. Den største forskel
på rc1 og rc3 er dog at den nyere har bedre detektering af hardware på
bærebare computere. Ellers er det bare med at følge instruktionerne
nøjagtigt og have lidt tålmodighed.

--
PeKaJe

Fra : enrique

Dato : 04-03-03 17:16

On Tue, 04 Mar 2003 14:05:33 +0100, TH wrote:

> Jeg vil prøve Gentoo, og den er p.t. i RC3. Men hvad skal jeg vælge?
> Skal jeg blot tage "basic", "3stages" eller en decideret version til min
> processor...?
>
> Hvad vil I anbefale?

Det kommer meget an på din maskine som du vil installere på. På min 800Mhz
Athlon desktop, startede jeg med stage 1 og compilede alt. Det tager lidt
lang tid, men jeg synes det var det værd, ikke fordi at tingende køre
hurtigere, men fordi jeg har fået lige præsis hva' jeg vil have.

Men på min 240Mhz Apple Powerbook 3400, installere jeg stage3 og har brugt
precompilede pakker for at minimere instalations tide.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique