Newbie-problemer med Mandrake Linux 9.1
Fra : Mads Marstrand

Dato : 04-03-03 00:49

Hej!

Jeg har, for foerste gang, installeret Mandrake Linux 9.1 paa min computer.
Det er i det hele taget foerste gang, jeg proever at rode med Linux, og det
gaar mildest talt skidt indtil videre. Jeg har 2 store problemer lige nu:

1. (Du har gaettet det, men) jeg kan ikke skifte til keyboard layout. Valgte
det under installationen, men det virker ikke ... Hvordan goer jeg?

2. Jeg kan ikke faa mit Leadtek WinFast GeForce2 MX400 til at virke
ordentligt. Driverproblem, men hvor finder jeg den rigtige driver? Findes
den overhovedet?! De har ikke noget paa www.leadtek.com, saa jeg er
lidt paa herrens mark ...

Det kunne vaere supercool, hvis nogen ku' hjaelpe, for jeg vil ikke tilbage
til Windows

Paa forhaand tak!

Med venlig hilsen
Mads Marstrand

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-03-03 01:14

Mads Marstrand wrote:
> [...]
>

> 2. Jeg kan ikke faa mit Leadtek WinFast GeForce2 MX400 til at virke
> ordentligt. Driverproblem, men hvor finder jeg den rigtige driver? Findes

Prøv på www.nvidia.com, hvis man følger anvisningen _nøjagtigt_ plejer
det at virke...
/carsten

Fra : Mads Marstrand