Hjælp min pc booter forkert
Fra : jimmi

Dato : 03-03-03 18:28

Jeg har lige forsøgt at sætte en ekstra harddisk i min pc som den så
bootede op fra, hvilket egentlig var forkert, så jeg har taget den ud igen.
Nu booter den så forkert - Når jeg vælger windows fra bootloaderen
(GRUB) kommer den med denne: rootnoverify (hd0.0) chainloader +1. Når
jeg vælger Linux starter den rigtig op.
Hvordan får jeg den nu til at kunne starte windows igen?

Mvh Jimmi

Fra : Jakob Sandholm

Dato : 04-03-03 13:52

On Mon, 03 Mar 2003 18:27:57 +0100, jimmi wrote:

> [...]
> jeg vælger Linux starter den rigtig op.
> Hvordan får jeg den nu til at kunne starte windows igen?

Det kommer an på hvor din windows partition ligger.
Læs derefter i dokumentationen for grub hvordan harddiske og partitioner
navngives.

fremgangsmåden er rigtig:

rootnoverify (hdX,Y)
chainloader +1

f.eks. hd0,0 - bemærk, det skal være et komma.

Hvis du har glemt hvor din windows partition ligger kan du bruge cfdisk
/dev/hdX

til at tjekke det f.eks. /dev/hda osv.

mvh
Jakob