filer med "lås" på
Fra : Niels Frahm

Dato : 02-03-03 22:54

ny dag nye probler -
jeg har nu fået nogle filer med "lås" på - jeg kan ikke omdøbe, slette
eller flytte dem - "filer eksistere ikke" ?
Hvad gør jeg

Niels

Fra : Niels Frahm

Dato : 02-03-03 23:19

On Sun, 02 Mar 2003 22:53:41 +0100, Niels Frahm wrote:

> [...]
> jeg har nu fået nogle filer med "lås" på - jeg kan ikke omdøbe, slette
> eller flytte dem - "filer eksistere ikke" ?

- har lige opdaget det er filer med æøå i den låser - men - hvordan
omdøbes de så ?

N??ls ???

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-03-03 07:01

Niels Frahm wrote:
> - har lige opdaget det er filer med æøå i den låser - men - hvordan
> omdøbes de så ?

Det kan vist ikke betegnes som "låsning", at du har problemer med
enkelte filer pga. noget tegnsætsinkompatibilitet eller lignende.

Du kan jo prøve at bruge "wildcards", så som ? i stedet for æ, ø og å.
Husk at wildcards kan matche flere filer, end du regner med. Prøv gerne
med echo i stedet for rm først...

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Niels Frahm

Dato : 03-03-03 14:51

On Mon, 03 Mar 2003 07:01:29 +0100, Lars Kongshøj wrote:

> [...]
>
> Du kan jo prøve at bruge "wildcards", så som ? i stedet for æ, ø og å.
> Husk at wildcards kan matche flere filer, end du regner med. Prøv gerne

ok - når jeg mener låsning - så er det fordi der i filoversigten visen
filerne som i ikon med en hængelås på !
- hvordan ordner jeg denne tegnsætsinkompatibilitet ?

Så er det også lykkedes mig at slette den pågældende filer - jeg måtte
bruge MC !

Niels

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 03-03-03 15:52

Niels Frahm wrote:
> ok - når jeg mener låsning - så er det fordi der i filoversigten visen
> filerne som i ikon med en hængelås på !
> - hvordan ordner jeg denne tegnsætsinkompatibilitet ?

Det er umuligt at besvare, når du ikke oplyser hvilke programmer, du
bruger.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Niels Frahm

Dato : 03-03-03 16:24

On Mon, 03 Mar 2003 15:52:12 +0100, Lars Kongshøj wrote:

> Det er umuligt at besvare, når du ikke oplyser hvilke programmer, du
> bruger.
Red Hat 8 (2.4.18-14)
KDE 3.0.3-8
Konqueror
Mozilla
Pan

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 04-03-03 09:51

Niels Frahm wrote:
> Red Hat 8 (2.4.18-14)
> KDE 3.0.3-8
> Konqueror
> Mozilla
> Pan

Jeg kan i hvert fald ikke svare, jeg bruger mest kommandolinien til den
slags.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 04-03-03 17:07

Niels Frahm wrote:

> Konqueror

Hvis du hverken har skrive- eller læse-rettigheder til en fil så vises
dette med et "hængelås ikon" i Konqueror.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.