Problemer med sqwebmail
Fra : Lausen

Dato : 02-03-03 12:15

Tjena

Når jeg prøver at installere det, så kommer denne fejl :

"
checking for gcc... (cached) gcc
checking whether the C compiler (gcc ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... (cached) yes
checking whether gcc accepts -g... (cached) yes
checking for c++... no
checking for g++... no
checking for gcc... gcc
checking whether the C++ compiler (gcc ) works... no
configure: error: installation or configuration problem: C++ compiler cannot
create executables.
configure: error: ./configure failed for bdbobj
"

Jeg har været igennem ALT, og har brugt timer på nettet for at finde fejlen.
Men jeg har ikke fundet et brugbart svar. Så nu satser jeg på jer.

Lausen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-03-03 12:41

On Sun, 2 Mar 2003 12:14:51 +0100, lausen wrote:

> [...]
> checking whether the C++ compiler (gcc ) works... no
> configure: error: installation or configuration problem: C++

[..]

> Jeg har været igennem ALT, og har brugt timer på nettet for at finde
> fejlen.

Mangler du ikke bare en C++ oversætter? (På min maskine, Debian, ser
det ud til at pakken hedder "g++").

Mvh.

--
"Oh Lord, won't you bless this night" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-03-03 12:57

Lausen <lausen@aragon.dk> wrote:

> Når jeg prøver at installere det, så kommer denne fejl :

Først og fremmest, hvilket OS (eller distribution af dette)?
Med lidt held findes der en pakke.

> checking whether the C++ compiler (gcc ) works... no

Har du kigget i config.log?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"And then Craig Marion, get out wi' ye Claymore out" -Floyd

Fra : Martin Lausen

Dato : 02-03-03 13:26

Jeg prøver lige at tjekke. Hvad skal jeg kigge efter??

Fra : Allan Joergensen

Dato : 02-03-03 14:13

Martin Lausen <lausen@aragon.dk> wrote:

> Jeg prøver lige at tjekke. Hvad skal jeg kigge efter??

Fejl.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Happy." -Sanzip Raphael (1483-1520), Italian painter, last word

Fra : Martin Lausen

Dato : 02-03-03 14:23

Det eneste jeg kan finde er :

gcc: installation problem, cannot exec ´cc1plus´: No such file or directory

OK, så har jeg måske lidt mere at gå efter. Hvis du nu ved hvad det betyder,
så må du godt give mig et praj

Lausen

Fra : Martin Lausen

Dato : 02-03-03 15:09

OK, jeg sidder på mit arbejde, og derfor har jeg ikke læst det hele.

Det er en Redhat 8, hvis det hjælper nogen
Lausen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-03-03 19:06

"Martin Lausen" <lausen@aragon.dk> writes:

> gcc: installation problem, cannot exec ´cc1plus´: No such file or directory

Du mangler g++.

/Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds

Fra : Martin Lausen

Dato : 04-03-03 08:53

Ja, det nåede jeg også frem til da jeg fik læst config.log igennem. Jeg har
bare lidt problemer med at installere g++, men det må jeg selv rode med.

Tak for hjælpen

Lausen