Mail program der kan bruges i konsol
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-03-03 21:54

Hej!!

Jeg har en Debian server som jeg også bruger som mailserver(exim), og når
jeg logger ind med min privat bruger kan jeg jo se om der er kommet mail, og
jeg kan da også læse mine mails i den der fil som de bliver "stakket" op i.
Men findes der et simpelt mail program ala lynx(www-browser) som kan bruges
hvis der lige var en mail man ville læse og besvare?

det er fordi jeg kun bruger linux via ssh og jeg logger ofte mange gange
flere ind på linux serveren end jeg tjekker mail på min "hjemme windows
klient".

Håber der er noget der har en ide

Mvh. Peter.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 21:58

On Sat, 1 Mar 2003 21:54:00 +0100, Peter Sepstrup wrote:

> Men findes der et simpelt mail program ala lynx(www-browser) som kan
> bruges hvis der lige var en mail man ville læse og besvare?

'mutt' er en god mulighed.

Skal det være ekstremt simpelt, så er svaret 'mail'.

Skal det være den ekstreme modsats til simpelt, så er 'Gnus' værd at
kigge på.

Mvh.

--
"What a waste it is to lose one's mind. Or not to have Adam Sjøgren
a mind is being very wasteful. How true that is. asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-03-03 23:16

> 'mutt' er en god mulighed.
>
> Skal det være ekstremt simpelt, så er svaret 'mail'.

Dem vil jeg da lige prøve at kigge på, tak for det hurtige svar.

> Skal det være den ekstreme modsats til simpelt, så er 'Gnus' værd at
> kigge på.

hmm.. den tror jeg bare jeg hopper over så

Mvh. Peter.

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-03-03 23:23

Peter Sepstrup wrote:

> Dem vil jeg da lige prøve at kigge på, tak for det hurtige svar.

> hmm.. den tror jeg bare jeg hopper over så
>
> Mvh. Peter.

ellers pine
/carsten

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 02-03-03 00:19

Carsten Holck <cholck@malling.com> writes:

> ellers pine

Argh... tonsvis af obskure taster -- prøv hellere mutt. Gnus er nu i
øvrigt ikke ekstremt kompliceret når man først lige er i gang. Med
mindre man har komplicerede behov selvfølgelig.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-03-03 12:18

Tak til jer alle sammen, det blev "mutt", dejlig nem at gå til og den
benytter nano som jeg er bekendt med i forvejen.

Takker

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-03-03 12:42

On Sun, 2 Mar 2003 12:18:23 +0100, Peter Sepstrup wrote:

> Tak til jer alle sammen, det blev "mutt", dejlig nem at gå til og
> den benytter nano som jeg er bekendt med i forvejen.

Mon ikke den bruger den editor du har sat i $VISUAL?

Mvh.

--
"Oh Lord, won't you bless this night" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-03-03 12:46

> Mon ikke den bruger den editor du har sat i $VISUAL?

Det er jo ikke utænkeligt... det må lige undersøges