postfix afleverer ALT til postmaster
Fra : Kim Emax

Dato : 28-02-03 11:14

Hey

Troede jeg havde fået tingene til at spille indtil jeg skulle til at oprette
flere brugere med Maildirs og poppe fra dem. Nu viser det sig at AL mail
leveres til samme bruger i samme dir. Jeg har sat f.eks. test@domain til at
blive afleveret i /mail/ayianapa.dk/emax/Maildir, når jeg så retter denne
sti til /mail/ayianapa.dk/kim/Maildir så kommer mailen _stadig_ til emax
diret. Det er her postmaster mail smides, så jeg formoder at den aldrig får
fat i adressen fra min alias tabel og derfor smider mailen til postmaster.

Er der iøvrigt nogen, der har lavet en catchall i database? Jeg mener, i
virtual filen skal stå følgende:

ayianapa.dk AYIANAPA
@ayianapa.dk postmaster

Hvordan "presser" man det ind i en tabel, hvor der kun er 2 felter?
undlader linie 1? eller forsætter med at have det i virtual filen, som jeg
har det nu?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Søren Vrist

Dato : 28-02-03 11:34

Kim Emax wrote:
> [...]
> fat i adressen fra min alias tabel og derfor smider mailen til postmaster.

Problemet er at virtual filen læses før filen med virtual_mailbox_maps
og derfor
bliver mail leveret til @blabla user selvom der måsker er en user@blabla
/maildir/
Det kan løses ved at lave en entry i virtual filen, så det ender med at
se således ud:

virtual_maps filen:

@domain.dk postmasterting
user1@domain.dk user1@domain.dk

virtual_mailbox_maps:
domain.dk anythingblapblap
user1@domain.dk blipblop/Maildir/

altså når der er catchrest i virtual_maps skal alle modtagere
repræsenteres heri

mvh.
Søren Vrist

Fra : Kim Emax

Dato : 28-02-03 12:27

Søren Vrist wrote:

> Problemet er at virtual filen læses før filen med virtual_mailbox_maps
> og derfor
> bliver mail leveret til @blabla user selvom der måsker er en
> user@blabla /maildir/

aha, det forklarer jo nogle ting

> Det kan løses ved at lave en entry i virtual filen, så det ender med
> at se således ud:
>
> virtual_maps filen:

Mener du her den fil, der hedder virtual, som man skal lave en postmap
virtual på?

> @domain.dk postmasterting
> user1@domain.dk user1@domain.dk

Skal jeg forstå det sådan at _hver_ bruger skal angives her i? altså også en
user2@domain.dk ?

I mit tilfælde mener du så at der _kun_ skal stå:

@ayianapa.dk postmaster

i virtual filen, mens ayianapa.dk AYIANAPA smides i virtual_mailbox_maps?

Så må jeg lige høre om jeg forstår det korrekt:

ayianapa.dk AYIANAPA // fortæller at vi ønsker at modtage AL mail sende til
@ayianapa.dk
@ayianapa.dk postmaster // fortæller, hvem der skal modtage al mail sende
til @ayianapa.dk

Jeg er på rette vej?

> virtual_mailbox_maps:
> domain.dk anythingblapblap
> user1@domain.dk blipblop/Maildir/
>
> altså når der er catchrest i virtual_maps skal alle modtagere
> repræsenteres heri

Som jeg forstår det nu, så vil jeg så prøve at udkommentere @ayianapa.dk
postmaster fra min virtual fil og smide den i min tabel over aliases, der
indeholder path til Maildir. Jeg vender tilbage med resultatet, men svar
endelig alligevel

Tak for hjælpen so far.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør
http://www.emax.dk - http://www.ayianapa.dk
Danmarks måske mest avancerede VinWebShop

Fra : Kim Emax

Dato : 28-02-03 12:34

Kim Emax wrote:

> [...]
> @ayianapa.dk postmaster fra min virtual fil og smide den i min tabel
> over aliases, der indeholder path til Maildir. Jeg vender tilbage med

Jeps, det var det! Nice! Tak for hintet

Fra : Kim Emax

Dato : 01-03-03 16:55

Kim Emax wrote:

> [...]
> @ayianapa.dk postmaster fra min virtual fil og smide den i min tabel
> over aliases, der indeholder path til Maildir. Jeg vender tilbage med

Se, dette virker for mit ayianapa.dk domain, men ikke for de øvrige domains
jeg har.

Min virtual fil ser således ud:

ayianapa.dk AYIANAPA
#@ayianapa.dk postmaster

artificial-dreams.dk ARTIFICIAL-DREAMS.DK
#@artificial-dreams.dk postmaster

emax.dk EMAX.DK
#@emax.dk postmaster

så virker *@emax.dk eller *@artificial-dreams.dk ikke...

I min alias tabel har jeg stående:

@ayianapa.dk ayianapa.dk/all/Maildir/
@emax.dk emax.dk/all/Maildir/
@artificial-dreams.dk artificial-dreams.dk/all/Maildir/

fjerner jeg udkommenteringerne i virtual filen, så modtages al post på emax
og artificial-dreams.

Myorigin er sat til ayianapa.dk og det er nok derfor at den fungerer uanset
hvad.

Er der nogen, der har et hint?

Fra : Søren Vrist

Dato : 28-02-03 11:39

Kim Emax wrote:
> Hvordan "presser" man det ind i en tabel, hvor der kun er 2 felter?
> undlader linie 1? eller forsætter med at have det i virtual filen, som jeg
> har det nu?
Jeg gik i mit sidste indlæg ud fra det var postfix2.x vi snakker om. Jeg
skal ikke kunne sige hvordan det så ud i 1.x
mvh.Søren Vrist