MySQl installation
Fra : Jimmy

Dato : 26-02-03 13:12

Hej

Min viden omkring UNIX er ret begrænset.
Den kan nok koges ned til "rpm - UVH".

Jeg skal imidlertid installere en MySQL server, hvilket jeg tidligere har
gjort uden problemer.

Denne skal imidlertid kunne nås udefra og jeg vil derfor høre Jer, om I kan
forklare, hvad man skal gøre for at sikre den så meget som muligt (udover at
instruere iptables i kun at tillade 3306)?

Der er sikkert nogle indstillinger man *skal* ændre i MySQL for at den ikke
er pivåben?

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-02-03 13:14

I dk.edb.system.unix, skrev Jimmy:
> [...]
> instruere iptables i kun at tillade 3306)?
> Der er sikkert nogle indstillinger man *skal* ændre i MySQL for at den ikke

Ikke umiddelbart. Den tillader blankt root-login fra localhost, så hvis
du ikke roder for meget rundt i permissions så burde der ikke være
problemer.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Allan Weber

Dato : 26-02-03 20:22

Kig på dokumentationen på www.mysql.com, der står vist alt det du bør vide,
også hvordan sætter password på root's adgang som nævnt i et andet svar.

/Weber

Fra : Jimmy

Dato : 26-02-03 14:37

"Allan Weber" <weber@oncable.dk> wrote in message
> Kig på dokumentationen på www.mysql.com, der står vist alt det du bør
vide,
> også hvordan sætter password på root's adgang som nævnt i et andet svar.

Jeg har købt deres manual og har læst godt og vel halvdelen, men der kan
sagtens være elementer, som ikke er nævnt eller som man skal lære the hard
way.

Mvh
Jimmy