iptables og login
Fra : Jimmy

Dato : 22-02-03 22:38

Hej

Min RH 8,0 firewall kører iptables og tillader kun trafik på port 21 fra
specifikke IP'er.

Undertiden sidder jeg et sted og ønsker at FTP mig til den alligevel.

Kan man installere et loginsystem, der tillader en given IP adgang i x
minutter efter login?

Mvh
Jimmy

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-02-03 00:06

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Undertiden sidder jeg et sted og ønsker at FTP mig til den alligevel.
>
> Kan man installere et loginsystem, der tillader en given IP adgang i x

Hvordan skal kunne komme ind på loginsystemet? Hvis det er tilgængeligt
for alle har du jo kompromitteret sikkerheden alligevel.
Kan du så ikke bare installere ssh og åbne og lukke derfra?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jimmy

Dato : 23-02-03 00:31

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> Hvordan skal kunne komme ind på loginsystemet?

Ved at telnette til port 259 som man gør på Firewall-1.

> Kan du så ikke bare installere ssh og åbne og lukke derfra?

Der er installeret SSH, men at redigere i regler og bagefter fjerne dem igen
er ikke så interessant, hvis man kan installere en loginprompt.

mvh
Jimmy