MySQL mail system
Fra : Jimmy

Dato : 22-02-03 20:41

Hej

Jeg leder efter en postserver, som lagrer alle mine indgående meddelelser i
en MySQL-database.

Jeg har fået at vide, at der skulle ligge et på Freshmeat men jeg kan ikke
finde det.

Anyone?

Mvh
JImmy

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 21:25

Jimmy wrote:

> [...]
> i en MySQL-database.
>
> Jeg har fået at vide, at der skulle ligge et på Freshmeat men jeg kan ikke

Søg på "mysql smtp", så finder du bl.a. mmmail suite
(http://freshmeat.net/projects/mmmail/?topic_id=28%2C32%2C34%2C68%2C87),
PHP Smtp Daemon
(http://freshmeat.net/projects/phpsmtpd/?topic_id=28%2C66%2C32) og meget
andet godt.

Postfix kan også gemme mails i MySQL - det kræver dog lidt fiksfakserier.
Der findes en README.MYSQL-fil (eller hvad den nu hedder) i Postfix-pakken.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jimmy

Dato : 22-02-03 21:40

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message

> Søg på "mysql smtp",

Arh - jeg søgte på MySQL og mail og fik 212 hits der ikke så videre
interessante ud.

> så finder du bl.a. mmmail suite
> [...]

Jeg ved meget lidt om Linux og søger derfor den, der er lettest at
administrere.

Hvilken ville du vælge?
Den sidste er i Alpha.

Mvh
Jimmy

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 23:35

Jimmy wrote:

> Hvilken ville du vælge?

Hmm... Først og fremmest ville jeg overhovedet ikke vælge MySQL som
databaseserver, men derimod PostgreSQL :) Mht. SMTP-server har jeg før
villet bruge en databaseløsning, men har ikke fundet nogen, der helt kunne
det, jeg ville - så jeg ville nok vælge (eller rettere: har valgt) en
almindelig tekstfil-baseret løsning med Postfix.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 22-02-03 22:56

On Sat, 22 Feb 2003 21:24:47 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Postfix kan også gemme mails i MySQL - det kræver dog lidt fiksfakserier.
>Der findes en README.MYSQL-fil (eller hvad den nu hedder) i Postfix-pakken.

Det har ikke lykkedes mig at finde noget info om eller hvordan man får
postfix til at geme mails i MySQL. Kun hvordan man får ens maps lagt i
MySQL har jeg kunnet finde...

Anyone?

/Jesper

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-02-03 18:10

Jesper Juul-Mortensen wrote in mail, at 22-02-03 22:56:

> Det har ikke lykkedes mig at finde noget info om eller hvordan man får
> postfix til at geme mails i MySQL. Kun hvordan man får ens maps lagt i
> MySQL har jeg kunnet finde...
>
> Anyone?

www.dbmail.org

Morten Christensen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 25-02-03 20:33

On Sun, 23 Feb 2003 18:10:02 +0100, Morten Christensen
<mc@sletmig.mc.cx> wrote:

>www.dbmail.org

Smukt - Den skal jeg have luret lidt på...

/Jesper