Flere linier ind på samme server / prob. m~
Fra : Lars Sørensen

Dato : 19-02-03 20:31

Jeg har en server kørende med hver sin internet forbindelse på 3 net kort
Hvordan får jeg sat de 3 gateways så det virker

Jeg har prøvet at sætte dem i ifcfg-ethx som
GATEWAY=xxx.xxx.xxx.xxx
GATEDEV=ethx

Men jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke
Jeg tester det ved F.eks at pinge en adresse ude på internettet og så vælge
hvad ethx som jeg vil pinge ud igennem (ping -I ethx)
Men jeg kan ikke få dem alle sammen til at virke samtidigt

Havde tænkt mig at sætte squid proxy op på serveren
Der kan man jo styre hvad ip adresse hvem skal ud på
Så den del har jeg nogenlunde styr på

Men hvordan dælen får man styr på de gateways ?

Jeg har også prøvet at lave noget tables til det under iproute2
Men det syntes jeg heller ikke jeg kan få til at cykle
og efter som jeg ikke rigtigt skal route noget andet end lokalt på maskinen
er det vel heller ikke nødvendigt
Det er vel mere nogen statisk routninger som jeg mangler eller sådan noget i
den stil

Mvh
Lars