Exchange -> redhat/mandrake
Fra : Apollo14

Dato : 18-02-03 21:45

Findes der noget der kan klare det på samme måde, som exchange kan i
winblows. Mere fordi jeg er igang med at skifte alle maskiner til
linux.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-02-03 21:49

Apollo14 <apollo14dk@hotmail.com> wrote:

> Findes der noget der kan klare det på samme måde, som exchange kan i
> winblows. Mere fordi jeg er igang med at skifte alle maskiner til
> linux.

Hvis du tænker på groupware-klient, så
http://www.ximian.com/products/connector/

Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Nice to meet you... Pinocchio." -Riker

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 18-02-03 21:58

Allan Joergensen wrote:

> Hvis du tænker på groupware-klient, så
> http://www.ximian.com/products/connector/
>
> mvh
Ja det kan jeg bruge, men jeg skal jo oxo bruge en serverdel, da jeg helst
vil helt af mine winblowsmaskiner.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-02-03 22:07

I dk.edb.system.unix, skrev Kenneth Pedersen:

> Ja det kan jeg bruge, men jeg skal jo oxo bruge en serverdel, da jeg helst
> vil helt af mine winblowsmaskiner.

Du skal nok prøve at kigge på kroupware projektet. Det skulle komme til
at kunne gøre det.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Max Andersen

Dato : 18-02-03 22:26

"Kenneth Pedersen" <apollo14dk@hotmail.com> wrote in message

> Ja det kan jeg bruge, men jeg skal jo oxo bruge en serverdel, da jeg helst
> vil helt af mine winblowsmaskiner.

Dog er Suse blevet til Licrosoft, da deres licenspriser er helt hen i vejret
i mine øjne, men prøv da at kigge på det.

http://www.suse.de/en/business/products/suse_business/openexchange/index.htm

Max

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-03 22:29

Den Tue, 18 Feb 2003 22:26:21 +0100 skrev Max Andersen:

>"Kenneth Pedersen" <apollo14dk@hotmail.com> wrote in message

>Dog er Suse blevet til Licrosoft, da deres licenspriser er helt hen i vejret
>i mine øjne, men prøv da at kigge på det.

Det er det der hedder et frit marked. Hvad er problemet i det? Og
hvordan pokker bærer du dig ad med at associere det med nutidens største
monopol?

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Fra : Max Andersen

Dato : 18-02-03 23:22

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> Det er det der hedder et frit marked. Hvad er problemet i det? Og
> hvordan pokker bærer du dig ad med at associere det med nutidens største
> monopol?

Skrev jeg at der var et problem? Jeg gav et link, men skrev at man nok ikke
sparede så meget ved deres licenspriser, som man kunne forvente ved et Linux
distro-hus

monopol, troede jeg var når der ikke var alternativer. jeg har lige vist et
alternativ. endda med dejlige licenspriser.

Jeg har heller ikke noget imod et frit marked. jo, måske når det gælder den
specielle gasart til for tidligt fødte børn, der koster 24.000,- i døgnet
pr. barn...............

men det er jo bare min mening :)

Max

Fra : Kent Friis

Dato : 19-02-03 18:59

Den Tue, 18 Feb 2003 23:21:33 +0100 skrev Max Andersen:

> [...]
>sparede så meget ved deres licenspriser, som man kunne forvente ved et Linux

Ja, og så sammenlignede du med Microsoft, som er lige det modsatte IMHO.

>monopol, troede jeg var når der ikke var alternativer. jeg har lige vist et
>alternativ. endda med dejlige licenspriser.

Hvor finder du et firma der laver et alternativ til windows? Jo, der er
firmaer der tager et gratis produkt og brænder på CD'er, men de har jo
ikke brug for at financiere udviklingen. Jeg betragter det som snyd at
kalde det for et alternativ i markedssammenhænge.

Vis mig et firma som kan leve af at producere et alternativt desktop-OS.

(og nej, Apple er et hardware-firma).

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-03 22:35

Kent Friis skrev Onsdag den 19. februar 2003 18:58 i dk.edb.system.unix:

> Vis mig et firma som kan leve af at producere et alternativt desktop-OS.

IBM gjorde et halvhjertet forsøg, og kunne ikke.

Ivar Madsen

Fra : Max Andersen

Dato : 19-02-03 22:56

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> IBM gjorde et halvhjertet forsøg, og kunne ikke.

Jeg mener nu at , modsat Microsoft, så gjorde de et helhjertet forsøg.
Problemet var at de var mere perfektionister end Microsoft og ventede med at
udgive et system der var mere klar til brug. Det har MS aldrig gjort. Det
kørte delvis imponerende i starten, men folk VILLE have
grafik......hurtigt.....på bekostning af noget andet.

Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-02-03 18:42

Ivar Madsen wrote:
> IBM gjorde et halvhjertet forsøg, og kunne ikke.

Og BeOS døde også ...

(Man kan ikke sælge et OS der ikke har applikationer)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Max Andersen

Dato : 19-02-03 22:50

Linux

> Ja, og så sammenlignede du med Microsoft, som er lige det modsatte IMHO.

Microsoft leverer en mail-løsning til en del penge og det gør SuSE også.
nogle er billigere end andre. og endda nogle helt gratis :)

Forskellen på openexchange og exchange er pris/ydelse vel ikke det
store......IMHO.

> [...]
> ikke brug for at financiere udviklingen. Jeg betragter det som snyd at
> kalde det for et alternativ i markedssammenhænge.

Windows. jeg troede vi talte om groupware?

> Vis mig et firma som kan leve af at producere et alternativt desktop-OS.

Groupware...

> (og nej, Apple er et hardware-firma).

De kører alligevel også BSD nu :)

Max

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-02-03 22:45

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> IBM gjorde et halvhjertet forsøg, og kunne ikke.

IBM er endnu mere et hardware-firme end Apple.

Tænker du i øvrigt på ders OS/2-sektion? Så blev de både røvrendt af
Microsoft og af andre dele af IBM. Og når både Microsoft og IBM er
imod en, så er det svært at overleve, selv når man hedder IBM.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-02-03 20:12

Peter Makholm skrev Onsdag den 19. februar 2003 22:44 i dk.edb.system.unix:

> IBM er endnu mere et hardware-firme end Apple.

IBM laver også HW, men de laver alså også soft.

> Tænker du i øvrigt på ders OS/2-sektion?

JEPS.

> Så blev de både røvrendt af
> Microsoft og af andre dele af IBM. Og når både Microsoft og IBM er
> imod en,

Det er derfor jeg mener at det kun var en halvthjertet forsøg de gjorde.

> så er det svært at overleve, selv når man hedder IBM.

Måske specielt når man heder IBM.

Ivar Madsen