WARNING: RunAsGid for MSP ignored, check g~
Fra : No1

Dato : 17-02-03 20:33

Siden der ikke kom nogle svar i dk.edb.internet.webdesign.serverside.php,
prøver jeg her, hvor jeg håber at nogle unix mennesker har mere forstand på
e-mail afsendelse:

Jeg får følgende fejl ved afsendelse af email via PHP på et webhotel:

WARNING: RunAsGid for MSP ignored, check group ids (egid=[klippet væk],
want=1)

Mails bliver sendt alligevel. Men hvorfor kommer fejlen? Den plejede ikke at
være der.

En anden ting er at man tilsyneladende ikke kan modtage mails derfra på
hotmail, men det virker andre steder. Og nej, det er ikke spam der bliver
sendt ud. Nogen der kender til hotmails junk filter?

Fra : Alex Holst

Dato : 17-02-03 21:41

No1 <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg får følgende fejl ved afsendelse af email via PHP på et webhotel:
>
> WARNING: RunAsGid for MSP ignored, check group ids (egid=[klippet væk],

Bed din webhotel udbyder om at laese manualen til Sendmail.

Fra : Glen Kjaerulff

Dato : 17-02-03 23:40

> Jeg får følgende fejl ved afsendelse af email via PHP på et webhotel:
>
> WARNING: RunAsGid for MSP ignored, check group ids (egid=[klippet væk],
> want=1)

jeg tror det er en fejl i php.ini, snak med din udbyder.

> Mails bliver sendt alligevel. Men hvorfor kommer fejlen? Den plejede ikke at
> være der.

måske har de opdateret PHP?

> En anden ting er at man tilsyneladende ikke kan modtage mails derfra på
> hotmail, men det virker andre steder. Og nej, det er ikke spam der bliver
> sendt ud. Nogen der kender til hotmails junk filter?

http://www.php.net/manual/en/ref.mail.php
det er vist fordi mail() per default ikke sender alle headeren, læs bruger
kommetar fra link.

/Glen

Fra : No1

Dato : 18-02-03 11:54

Tak for hurtige og gode svar begge to, Alex og Glen.