Gnome og lyde!
Fra : Heine Laursen

Dato : 16-02-03 23:16

Hejsa.

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan få noget lyd på gnome 2.2

Jeg har ingen problemer med at afspille musik, via cd-player xmms eller
mpg321

Jeg har også været inde og kigge på lyd instillingerne under Desktop
preferences / sound og der kan jeg enable en sound deamon samt sound
events, hvilket allerede er aktiveret i forvejen.

Hver gang, gnomeicu skulde komme med en lyd (modtager en besked) så kommer
der bare et beeb fra pc speakeren.

Jeg har en ide om det er fordi jeg manger den sound daemon, men jeg ved
ikke hvad gnome bruger!

heine@debian$ ps aux |grep sound
heine@debian$

Er Der nogen der ved hvad jeg mangler?

Os er debian unstable
Heine Laursen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-02-03 13:01

"Heine Laursen" <heine@myrealbox.com> writes:

> Jeg syntes ikke rigtig jeg kan få noget lyd på gnome 2.2
>
> Jeg har ingen problemer med at afspille musik, via cd-player xmms eller
> [...]

Har du installeret esound? 'dpkg -l esound'.

Har du konfigureret GNOME til at bryde esound og start esound (det har
jeg ingen anelse om, jeg bruger hverken esound eller GNOME).

/Rasmus

I'm gonna wear some fake disguise.
-- Mick Jagger

Fra : Heine Laursen

Dato : 19-02-03 21:48

On Tue, 18 Feb 2003 13:00:57 +0100, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Har du installeret esound? 'dpkg -l esound'.

Nej.
apt-cache search esound |grep esound

esound - Enlightened Sound Daemon - Support binaries

Så jeg troede enlig ikke den havde noget med lyden i gnome at gøre.

Men sørme om ikke, den ikke fik lyd på gnome.

Nu har jeg ellers sat og leget med gstreamer i flere timer, fordi jeg
havde læst andensteds at den skulde have noget med lyd at gøre i gnome.

Mange tak skal du have.

> Har du konfigureret GNOME til at bryde esound og start esound (det har
> jeg ingen anelse om, jeg bruger hverken esound eller GNOME).

Det gjorde den helt automatisk!

Heine Laursen