Debian Screen suspend
Fra : Heine laursen

Dato : 15-02-03 16:52

Hejsa.

Jeg er ret iteret over at debian sætter min skærm på suspend mode,
fordi, lige så snart jeg prøver at vække den til live igen, fryser
systemet.

Jeg køre denian woody, og har ingen ide om hvad der er galt!

Heine Laursen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-02-03 23:40

Heine laursen wrote:
> [...]
> systemet.
>
> Jeg køre denian woody, og har ingen ide om hvad der er galt!

Kører du KDE, Gnome el.lign. når det sker?
F.eks. kan det slåes fra i KDEs Control Panel.

Er powermanagement slået fra i dit BIOSsetup?
Hvis ikke det er, kan du blot slå det fra.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Heine Laursen

Dato : 16-02-03 00:07

On Sat, 15 Feb 2003 23:40:21 +0100, Steen Suder, privat wrote:

> Kører du KDE, Gnome el.lign. når det sker?
> F.eks. kan det slåes fra i KDEs Control Panel.

Sorry. Var vist lidt for hurtig på aftrækkeren. Det er i console mode.
Jeg prøver på at opgradere, til debian unstable. men det er lidt svært
når skørmen går i standby. Jeg kan se på min switch at det er når jeg
prøver at vække skærmen til live igen ( trykker på tasteturet) at den
fryers. Den stopper nemlig med at downloade.

> Er powermanagement slået fra i dit BIOSsetup?
> Hvis ikke det er, kan du blot slå det fra.

Ja det er den.

Heine Laursen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-02-03 00:21

Heine Laursen wrote:

> [...]
> prøver at vække skærmen til live igen ( trykker på tasteturet) at den
> fryers. Den stopper nemlig med at downloade.

OK.

Nu gætter jeg blot...

Kører apmd?
Har du kigget på setterm (-powersave og -powerdown)?

Fra : Heine Laursen

Dato : 16-02-03 00:29

On Sun, 16 Feb 2003 00:20:51 +0100, Steen Suder, privat wrote:

> OK.
>
> Nu gætter jeg blot...
>
> Kører apmd?
> Har du kigget på setterm (-powersave og -powerdown)?

debian# dpkg --get-selections apmd
apmd purge
debian#

Nææ. den har jeg purged!