Sendmail som backup-mx
Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-02-03 10:58

Hvordan er det man får Sendmail til at fungere som en backup-mx til enkelte
domæner? Altså så den bare "opsamler" i tilfælde af at mailserveren er nede?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-02-03 12:01

Michael Andreasen wrote:
> Hvordan er det man får Sendmail til at fungere som en backup-mx til enkelte
> domæner? Altså så den bare "opsamler" i tilfælde af at mailserveren er nede?

skriv de domæner du vil tillade at relay'e i /etc/mail/relay-domains

Og så selvfølgelig en MX med lavere prioritet (højere værdi) i domæners
DNS.

--
Don't waste space

Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-02-03 12:26

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> skriv de domæner du vil tillade at relay'e i /etc/mail/relay-domains

Tak jeg prøver.

> Og så selvfølgelig en MX med lavere prioritet (højere værdi) i domæners
> DNS.

yep yep..

Er der iøvrigt ikke noget med at selvom man giver en laverere prio til
backup serveren, så vil den aligevel modtage en (lille) del mails fra
mailservere der ikke kan finde ud af det med MX prioteterne?

Mvh
Michael

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-02-03 10:31

Michael Andreasen wrote:

> Er der iøvrigt ikke noget med at selvom man giver en laverere prio til
> backup serveren, så vil den aligevel modtage en (lille) del mails fra
> mailservere der ikke kan finde ud af det med MX prioteterne?

Uden at have studeret det i detaljer, så er min erfaring fra arbejdet,
at det primært er spam der lider af det "problem".

Men hvis din sekundære MX er veldimensioneret, giver det vel højst et
par sekunders forsinkelse ;)

--
Don't waste space