HP LaserJet 1200 under Debian
Fra : Jakob Sandholm

Dato : 14-02-03 23:45

Hejsa

Jeg har netop konfigureret min HP LaserJet 1200 til at virke over USB. Men
der er enormt mange printerfiltre at vælge imellem, og hvad med PPD,
diverse font-styringsprogrammer?

Jeg har kigget på nettet, men der er virkelig mange programmer, jeg er
ikke helt klar over hvor jeg skal tage fat?

Jeg har konfigureret defoma-psfont-installer med PPDen.

Printcap:

lp|hp|HP LaserJet 1200:\
   :lp=/dev/usb/lp0:sd=/var/spool/lpd/hp:\
   :sh:pw#80:pl#72:mx#0:\
   :af=/var/log/lp-acct:lf=/var/log/lp-errs:

Jeg ønsker at udnytte 1200x1200 dpi, så jeg får print svarende til
kvaliteten af min printer

Når jeg printer fra galeon, begynder lampen at blinke på printeren, men
den printer ikke noget (filter mangler?)

mvh
Jakob

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-02-03 23:50

Jakob Sandholm wrote:
> [...]
>    :sh:pw#80:pl#72:mx#0:\
>    :af=/var/log/lp-acct:lf=/var/log/lp-errs:
>
> Jeg ønsker at udnytte 1200x1200 dpi, så jeg får print svarende til

Kan dette hjælpe?
<http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-LaserJet_1200>

Jeg har installeret printtol på min Debian og jeg har lige se efter: der
er en LaserJet 1200 option i listen.

I modsætning til f.eks. CUPS printer dette setup dejligt hurtigt.

Min printcap (for inspiration):

lp:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:mx#0:\
:sh:\
:rm=192.168.1.2:\
:rp=lp:\
:lpd_bounce=true:\
:if=/usr/lib/printfilters/master-filter:\
:PAPERSIZE=a4:\
:DESIRED_TO=ps:\
:PRINTER_TYPE=REMOTE:\
:ASCII_TO_PS=YES:\
:GSDEVICE=ljet4:\
:RESOLUTION=600x600:\
:PS_SEND_EOF=NO:\
:NUP=1:\
:RTLFTMAR=18:\
:TOPBOTMAR=18:\
:CRLFTRANS=1:\
:TEXT_SEND_EOF=YES:

Printeren er en Minolta PagePro 6 (PCL 5, 500x600dpi).
192.168.1.2 er en printserver fra Netgear.

> Når jeg printer fra galeon, begynder lampen at blinke på printeren, men
> den printer ikke noget (filter mangler?)

Kan man trykke form feed/paper feed på sådan en printer? Kommer der så
et print ud (andet end f.eks. en testside)?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jakob Sandholm

Dato : 18-02-03 17:21

On Sat, 15 Feb 2003 23:50:12 +0100, Steen Suder, privat wrote:

> Kan dette hjælpe?
> <http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-LaserJet_1200>

Nej. Der har jeg været inde.

> Jeg har installeret printtol på min Debian og jeg har lige se efter: der
> er en LaserJet 1200 option i listen.

Ja, men selv med printtool virker det ikke.
Den kan printe tekst, simple ps-filer. Et print fra galeon virker f.eks.
ikke. Jobs forsvinder enten som "done", "saved" eller også bliver lampen
ved med at blinke på printeren. Jeg har prøvet med/uden "send EOF"..

> Kan man trykke form feed/paper feed på sådan en printer? Kommer der så
> et print ud (andet end f.eks. en testside)?

Jeg tror ikke der er nogen form feed? Tryk på den eneste knap, flusher
jobbet.

Jeg bruger LPRng......

mvh
Jakob

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 03-03-03 10:08

Jakob Sandholm wrote:

> lp|hp|HP LaserJet 1200:\
> :lp=/dev/usb/lp0:sd=/var/spool/lpd/hp:\
> :sh:pw#80:pl#72:mx#0:\
> :af=/var/log/lp-acct:lf=/var/log/lp-errs:

Min printcap (på FreeBSD) ser sådan ud (for LaserJet 1200):

laserjet|lp|ps|PS|S|hp|HP LaserJet 1200:\
:sh:sd=/var/spool/lpd/laserjet:\
:lp=/dev/lpt0:\
:mx#0:\
:if=/usr/local/libexec/psif: