software raid (nu har jeg fundet mig en lø~
Fra : Cyberbob

Dato : 14-02-03 16:58

hej igen NG!

jeg skrev igår omkring software raid. i gav mange gode idéer... jeg har
bestemt mig for at jeg gerne vil forsøge at køre linear mode i software
raid.

det eneste jeg nu gerne vil vide er hvordan jeg får det hele fixet så det
virker.

hvordan skal jeg gøre det ?

hvilke filer skal jeg ændre i osv ? da jeg har kørt raid 0 på de 4 10gb
jeg skrev om i den gamle post, har jeg installeret software raid. nu vil
jeg så gerne bare vide helt præcist fra start til slut hvordan jeg gør
det her med at få alle de 5 harddiske til at køre linear mode. da jeg ikk
er særlig klog på hverken at oprette partitioner eller formatere diske i
linux vil jeg gerne ha nogen forklare det helt fra bunden. det ku
virkelig være lækkert, da jeg står og mangler pladsen meget lige nu.

btw. til rune friis jørgensen: jeg ved godt at det er dumt med
strømforbrug og alt det du skrev. men har desværre i øjeblikket ikke råd
til at købe en disk. sidder meget stramt i det økonomisk.

--
-Cb