CD R/W på Debian woody, kernel 2.4
Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 11-02-03 21:36

Hej,

Jeg sidder og prøver at få brænderen igang, men render hele tiden ind
i at modulet sr_mod tilsyneladende mangler.

Det tilsyneladende bedste jeg har fundet er denne tråd

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=3DD9B3A1.6050505%40astcomm.net&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3DDebian%2Bmissing%2Bsr_mod%2Bwoody%26sa%3DN%26tab%3Dwg

- men det virker heller ikke.

Nogen der har prøvet det samme?

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Kosta

Dato : 11-02-03 23:31

Mogens Dybæk Christensen wrote:
> [...]
>
> http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=3DD9B3A1.6050505%40astcomm.net&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26q%3DDebian%2Bmissing%2Bsr_mod%2Bwoody%26sa%3DN%26tab%3Dwg

JO jeg har!!
Det som jeg gjorde var at jeg apt-gettede kernel-sourcen, unzippede den
derefter skrev jeg

make menuconfig ( bemærk at du skal have ncurses installeret)

derefter fik jeg markeret alle de moduler som denne document beskrev
http://wt.xpilot.org/publications/outdated/cdr-old/

og så kørte jeg

make deb; make modules; make modules_install

prøv evnt at kikke på afsnittet om kerne oversættelse på debianguiden.dk

Men jeg har ikke specialt meget erfaring med oversættelse af kerner
så jeg ved ikke om det som jeg har beskrevet kan gå rimelig galt, eller
om der er bedere måder som man kan gøre det på
Håber at dette kan hjælpe dig på vej.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-02-03 12:09

Mogens Dybæk Christensen wrote:
> Hej,
>
> Jeg sidder og prøver at få brænderen igang, men render hele tiden ind
> i at modulet sr_mod tilsyneladende mangler.

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/kernel.html#AEN2194

Hilsen Claus

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 12-02-03 21:53

Claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> writes:

> http://debianguiden.dk/dists/stable/html/kernel.html#AEN2194
>

> Hilsen Claus

Takker. Jeg har endda printet hele debianguiden inden jeg startede
(Slackware's sidste embedshandling men havde ikke set dette.

Jeg pakker kernen ud og går igang.

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 13-02-03 18:44

Jeg fik bygget en fin, ny kerne v.h.a. kernel-package og den omtalte FAQ.

Maskinen er blevet hurtigere, da jeg compilerede til _min_ Pentium-variant,
men sr_mod kan den stadig ikke loade.

sr_mod.o findes her

# ls /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/scsi/
ide-scsi.o sd_mod.o sr_mod.o

men load-path til moduler står åbenbart og peger på det gamle kit

# insmod sg
Using /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/scsi/sg.o

Noget tyder på at

# dpkg -i ...

eller

# make-kpkg ...