sb 4200 usb cable modem ?
Fra : kramer

Dato : 11-02-03 17:06

Hej.
Jeg har lige installeret suse 8,1 det kører fint nok, men jeg har et
problem, jeg kan ikke komme på nettet.
Jeg har tdc. oncable fastnet som kører fint nok på min windows partition på
usb.
Mit modem er et : Motorola sb 4200 usb cable modem.
I kontrolcenter-information-usb enheder står det som sb 4200 usb cable
modem.
Jeg har prøvet at configurere det som et alm. modem, men det går vist ikke.
Kort sagt: hvad gør jeg nu ?
Jeg er helt ny på linux området, så jeg håber ikke det er alt for teknisk.

Mvh Bøge.

Fra : P og T

Dato : 11-02-03 19:42

"kramer" <kramerSLET@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> modem.
> Jeg har prøvet at configurere det som et alm. modem, men det går vist

Det er ethernetforbindelsen til dit modem som du skal bruge. Der er så vidt
jeg ved ikke USB drivere til Linux. Det skal så sættes op så din PC spørger
efter en IP (DHCP)

Per

Fra : kramer

Dato : 11-02-03 20:16

Fra : P og T

Dato : 12-02-03 00:56

> "P og T" <nix@ikke.her> skrev i en meddelelse

> vidt
> spørger

Yep!

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 12-02-03 10:27

On 12/02-03 00.55, P og T wrote:

> "kramer" <kramerSLET@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Uhm.. jeg har fået sådan en op og køre i linux via usb på en MDK9.0
.. . . Kan ikke lige huske driveren, men kan lige tjekke når jeg kommer
ud til min fars maskine...

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Allan Weber

Dato : 12-02-03 21:18

Jeg har mit SB4200 til at køre under Mandrake 9.0. Jeg konfigurere det til
en LAN forbindelse og bruger så en driver der hedder CDCEther (USB CDC
Ethernet Driver) og det fungere fint. Bortset fra, at jeg skal fortage
konfigurationen hvergang jeg starter maskinen, da MDK af en eller anden
grund ikke vil huske opsætningen.

/Weber