root og java
Fra : Ole

Dato : 11-02-03 09:56

Hejsa

Hvorfor kan root ikke bruge commandoen java eller javac.
jeg har lagt stierne ind i /etc/profile og sidder med en Mandrake 9.0
Mine andre bruger kan sagtens bruge dem, problemet er jeg skal bruge
java -jar, til at install noget med, og man skal være root for at gøre det.

Er der nogen der kan hjælp?

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 11-02-03 15:22

"Ole" <ole_han@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> Mine andre bruger kan sagtens bruge dem, problemet er jeg skal bruge
> java -jar, til at install noget med, og man skal være root for at gøre

check din $PATH, kald java direkte etc. etc.

--
Knud

Fra : soren

Dato : 11-02-03 15:54

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> writes:

> "Ole" <ole_han@yahoo.dk> wrote in

> check din $PATH, kald java direkte etc. etc.

/etc/profile (og ~/.profile el. ~/.bash_profile) bliver kun læst for
login shells. bruger du en xterm ? (som ikke er en login shell per default).

prøv at tilføje sti'en til java i ~/.bashrc istedet (eller, tilfoej
'source /etc/profile' i din ~/.bashrc).

Mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net