SME-Server 5.6
Fra : MBJ

Dato : 10-02-03 19:33

Hej gruppe !!

Er der nogen der har erfaring med SME-Server 5.6 ??

Er der nogen fælder angående sikkerhed ?? (Har ingen yderligere firewall)
Findes der nogen vejledninger på nettet til den ??)

MVH
Michael

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 10-02-03 20:00

"MBJ" <m@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe !!
>
> Er der nogen der har erfaring med SME-Server 5.6 ??

Har lige opgraderet fra 5.5 , foreløbigt ser den ud til at køre dejligt.

> Er der nogen fælder angående sikkerhed ?? (Har ingen yderligere
firewall)
> Findes der nogen vejledninger på nettet til den ??)

Hvis du vil benytte den som firewall, er det glædeligt og se den er
blevet opgraderet til fuld statefull inspection.

Ang. vejledninger skulle der gerne ligge nogen på www.e-smith.org
Muligvis skal du en tur på ftp serveren for at finde dem.
(mener det er pub/doc de ligger under)

Eneste anke herfra er at IMP ikke understøtter dansk (og jeg kan ikke få
den til at opgradere den)

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : MBJ

Dato : 10-02-03 20:00

Har min stående på en ADSL forbindelse. Har du opsat nogen form for
sikkerhed til at beskytte den ??

Michael

Fra : TH

Dato : 10-02-03 20:25

Hej,

> Har min stående på en ADSL forbindelse. Har du opsat nogen form for
> sikkerhed til at beskytte den ??

Det burde ikke være nødvendigt...Mange foretrækker en decideret firewall
inden lan-segmentet, men Esmith er netop bygget op så disse 2 netværk er
helt og aldeles (1) uafhængige...

Populært sagt bør Esmith-serveren stå som den gør i dit netværk...ellers var
det vel ikke en Esmith dist du skulle have fat i :)

(1) Så godt som det nu kan være med den nyeste kerne.

/TH

---

Fra : Per

Dato : 10-02-03 22:16

Hej MBJ
> [...]
>
> Er der nogen fælder angående sikkerhed ?? (Har ingen yderligere firewall)
> Findes der nogen vejledninger på nettet til den ??)

Har lige opgraderet til 5.6 og fået den sikkerhedsscannet, og ud over de
sædvanlige banaliteter så som port 23 kunne give et sikkerhedshul, var der
ingen kendte exploits.

Jeg kan anbefale følgende link til lidt af hvert.

http://www.abandonmicrosoft.co.uk/abandon/links.html

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.

www.kkom.dk

Fra : Klaus Hansen

Dato : 12-02-03 12:34

"MBJ" <m@esenet.dk> wrote in message news:<3e47f06c$0$171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen fælder angående sikkerhed ?? (Har ingen yderligere firewall)
> Findes der nogen vejledninger på nettet til den ??)

Jeg har opgraderet fra 5.5 til 5.6. Men der er et enkelt problem:
MySql controlcenter kan ikke længere connecte til databasen på smith
serveren fra min windows platform.
Jeg mener at have læst, at det kræver nogle red hat opgraderinger af
smith serveren, for at løse dette problem

Mvh Klaus Hansen

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 17-02-03 12:51

> [...]
> Jeg mener at have læst, at det kræver nogle red hat opgraderinger af
> smith serveren, for at løse dette problem

Er der nogen der ved hvilke opdateringer der er tale om?
Jeg har et akut problem, af netop den slags!

/ Steffen