Suse 8.1 ftp install - hvordan?
Fra : TH

Dato : 09-02-03 01:19

Hej,

Har lige downloadet Suse 8.1 boot.iso....lavet en CD. PCen booter fint og
installationen starter....og hvad så? Jeg skal så angive sprog+keyboard
layout (der kan ikke vælges DK-sprog, men ok)....

Så skal jeg angive hvor filerne skal hentes fra. Ligegyldigt hvad jeg vælger
brokker den sig over at netkortet skal konfigureres? Ikke så brugervenligt
eller hvad misser jeg?

Jeg kan vælge mit nekort (intel pro100) under hardware setuppen, men så skal
den oven i købet have nogle parametre...ha...hvad er nu det?

Ja ok...som I nok kan læse fatter jeg hat af denne installationsmetode.

Skal jeg fortsætte med min (købte) version af 8.0 og så bare smide KDE 3.1
på istedet? Eller _er_ det bedst at prøve med 8.1'eren?

Mvh
TH

---

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 09-02-03 08:18

TH wrote:

> Skal jeg fortsætte med min (købte) version af 8.0 og så bare smide KDE 3.1
> på istedet? Eller _er_ det bedst at prøve med 8.1'eren?

Hvis du opdaterer din 8.0 via yast får du så ikke kde3.1?

Ellers er det nye fra suse at de har taget codeweavers, staroffice og
winex og præsenteret det en en ny officepakke.

Fornuftigt.

På den måde bliver windovs-programmer integreret i disten.

Jeg har selv installeret word 2000 med wine, men hvis nogle prøver den
nye officepakke fra suse, eller codeweavers vil jeg gerne høre om
erfaringerne. Jeg kunne godt finde på at købe det.

Hilsen Claus

Fra : TH

Dato : 09-02-03 11:00

Hej,

"Claus Christian Larsen" <tip@tophygiejne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du opdaterer din 8.0 via yast får du så ikke kde3.1?

Nej ikke endnu i hvert fald...den tager stadig 3.0.4

> På den måde bliver windovs-programmer integreret i disten.

Ja...det er interessant.

> Jeg har selv installeret word 2000 med wine, men hvis nogle prøver den
> nye officepakke fra suse, eller codeweavers vil jeg gerne høre om
> erfaringerne. Jeg kunne godt finde på at købe det.

Helt enig...hvis det virker er det bestemt pengene værd.

/TH

---