486 + linux = firewall - hvordan?
Fra : Christian Pedersen

Dato : 05-02-03 09:36

Hej NG

Jeg har fået en gammel 486 66Mhz med 16 Mb ram og 256 HDD.
(uden CD-rom / netkort - netkort kan dog monteres via ISA)

Ja ja, grin I bare

Nu var min plan at installere linux på maskinen, men hva er mine
muligheder?

Nogle der har nogle forslag?

Jeg er godt klar over at jeg ikke bare kan installere mandrake 9.0 men
findes der ikke bogle små linux versioner jeg kan bruge?

Min håb var at jeg kunne bruge den til firewall, den må meget gerne
kunne fjernstyres via eks en browser.

Mvh
Christian

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-02-03 09:46

Christian Pedersen skrev:

> [...]
>
>    [···]
>
> Min håb var at jeg kunne bruge den til firewall, den må meget
> gerne kunne fjernstyres via eks en browser.

FloppyFW:
   <http://www.zelow.no/floppyfw/>

Floppy-distros:
   <http://www.linuxlinks.com/Distributions/Floppy/>

// Klaus

Fra : Christian Pedersen

Dato : 05-02-03 09:50

>FloppyFW:
>   <http://www.zelow.no/floppyfw/>

Det lyder som noget jeg skal se på, og så er det jo også plads til
at muligt andet, når selve systemet kun er på en disk - smukt

mange tak

>Floppy-distros:
>   <http://www.linuxlinks.com/Distributions/Floppy/>

Spændende side - denmå jeg vist også lige se lidt mere på

takker

Fra : TH

Dato : 05-02-03 09:50

Hej,

"Christian Pedersen (slet 7E83N)" <cvp@7E83Nmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er godt klar over at jeg ikke bare kan installere mandrake 9.0 men
> findes der ikke bogle små linux versioner jeg kan bruge?

Brug smoothwall...imho absolut den bedste der er. Supernem at installere,
supernem at konfigurere via web. et-kliks-opdateringer...perfekt :)

http://www.smoothwall.org

/TH

---

Fra : Christian Pedersen

Dato : 05-02-03 10:00

>Brug smoothwall...imho absolut den
>bedste der er. Supernem at installere,
>supernem at konfigurere via web.
>et-kliks-opdateringer...perfekt :)

Det lyder eller lige som om den er lavet til mig, men:
Jeg har jo ikke CD-rom i maskinen og er ikke sikker på jeg kan
få det - det er sådan en special maskine der ikke fylder særlig
mege.

Fra : Christian Pedersen

Dato : 05-02-03 10:05

>Det lyder eller lige som om den er lavet til mig, men:
>Jeg har jo ikke CD-rom i maskinen

Ups - læste lige lidt mere, og fandt løsningen. Det kan vist godt
lade sig gøre alligevel
sorry - jeg var vist lidt for hurtig

Fra : TH

Dato : 05-02-03 10:08

Hej,

"Christian Pedersen (slet QH3LB)" <cvp@QH3LBmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ups - læste lige lidt mere, og fandt løsningen. Det kan vist godt
> lade sig gøre alligevel
> sorry - jeg var vist lidt for hurtig

Nå ja...de har nu fået en FTP installation ikke?

:)

/TH

---

Fra : TH

Dato : 05-02-03 10:07

Hej,

"Christian Pedersen (slet NP615)" <cvp@NP615mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder eller lige som om den er lavet til mig, men:
> Jeg har jo ikke CD-rom i maskinen og er ikke sikker på jeg kan
> få det - det er sådan en special maskine der ikke fylder særlig
> mege.

Min smoothwall kører også på en 486'er uden CDROM....til installationen hev
jeg bare låget af maskinen og satte cdrommen til. Så lå den bare på gulvet
under installationen. 10min efter genstarter Smoothwall og CDrommen tages
af...

-Jeg har ikke haft den i siden (1½ år).

/TH

---