Hvilken køler??
Fra : Zapzone

Dato : 14-03-01 17:04

Jeg har nu endelig fundet ud af hvilken processor og bundkort jeg skal have.
Jeg har besluttet mig til en 1Ghz T-Fugl. Nu er problemet bare hvilken køler
jeg skal montere på den, Jeg har tænkt over en Thermaltake Crome Orb Super
cooler.(
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=SUPERCHROME )
Men Midtdata advarer mod disse kølere og anbefaler en CoolerMaster, da Orben
skulle være meget stramme at montere, er der nogen der har nogen erfaring
med dette, eller måske kender til en endnu bedere køler...
På forhånd tak...
//Zapzone

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-03-01 17:10

clippen på coolermaster køleren til max. 1200 mhz, er også meget stram,
knækkede selv noget af kernen på duron 600 ved afmontering

Zapzone <zapzone@cyberdude.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BEMr6.139$S3.34579@news010.worldonline.dk...

Fra : Brian Andersen

Dato : 14-03-01 18:47

Jeg har nu ikke haft nogle problemer med at montere og afmontere
Coolermaster-køleren. Det er tværtimod den nemmeste jeg har haft til socket
a.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-03-01 18:53

> Jeg har nu ikke haft nogle problemer med at montere og afmontere
> Coolermaster-køleren. Det er tværtimod den nemmeste jeg har haft til
socket
> a.

er du sikker på det er den samme køler vi snakker om, den jeg havde skulle
jeg nærmest op og stå på, før clipsen røg på plads + køleren klarede lige at
køle en thunderbird 1 G "ned" til 65 grader uden belastning

Mvh. Roald Poulsen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 14-03-01 20:45

Altså du skal ikke købe en orb...Der køler ikke videre godt efter diverse
test (www.tomshardware.com)!!!
Har selv haft en og den skodede for vildt, men nok om det...
Jeg ville anbefale en global win fop32-1, køler min t-bird 1100 til 48 ved
maks belastning og idle ltemp ligger på 30 grader...
Ellers skulle taisol nye køler os være god, men jeg ka ik huske navnet...
se www.studiedata.com

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-03-01 23:47

"Zapzone" <zapzone@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle være meget stramme at montere, er der nogen der har nogen erfaring
> med dette, eller måske kender til en endnu bedere køler...

Tjaa, den bedste køler er vel Silverrado, og det kan sq ikke engang
diskuteres. Den køles tonsegodt. Du kan se lidt her www.webconsult.dk

De eneste minusser er : størrelse og pris. Men du får simpelthen ikke en
køler der køler bedre og larmer mindre!

Peter Jensen

Fra : N/A

Dato : 19-03-01 11:38

Fra : PKS

Dato : 19-03-01 11:38

af erfaring syntes jeg selv at en global win fop32-1 er kanon god...

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-03-01 11:56

On Mon, 19 Mar 2001 11:38:12 +0100, "PKS"
<2441269m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>af erfaring syntes jeg selv at en global win fop32-1 er kanon god...

Har jeg også, køler godt men støjer lidt

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn