Fart på E-Smith server til XP?
Fra : Tim

Dato : 03-02-03 14:49

Hej Gruppe.
Vi kører XP Pro og bruger en e-smith server som fil server, men det kører
utroligt langsomt er der noget vi kan gøre.

/Tim

Fra : TH

Dato : 03-02-03 15:04

Hej,

"Tim" <isotek@isotek.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Vi kører XP Pro og bruger en e-smith server som fil server, men det kører
> utroligt langsomt er der noget vi kan gøre.

Har det samme...det kører ca 15% hurtigere end en W2000 server forbindelse.

Jeg har hørt noget a'la dit problem, hvor det viste sig at Esmith (RH 7.3)
ikke kørte netkortet i fuld duplex...måske det er dit problem? Hvilket
netkort bruger du?

/TH

---

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-02-03 22:09

In 3e3e76ca$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
TH <th@cogito.dk> writes:

> Jeg har hørt noget a'la dit problem, hvor det viste sig at Esmith (RH
> 7.3) ikke kørte netkortet i fuld duplex...

Hvordan tjekke man det?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-03 01:43

Morten Fjendbo wrote:
> Hvordan tjekke man det?

Under linux:
netstat -i vil afsløre duplexfejl ved at der er mange errors.

Under windows, vil netstat -e vist gøre ca. det samme.

Hvis maskinerne er forbundet af en hub, skal man normalt køre halv
duplex, hvis det er en switch, full-duplex.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)