Mailcrypt mc-gpg-user-id i Emacs
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 02-02-03 12:51

Hej

Jeg har problemer med at få mailcrypt til at signere mine emails og
indlæg i Gnus fordi mit loginnavn er forskelligt fra navnet i min
private gpg-nøgle.

Jeg har prøvet at sætte variablen 'mc-gpg-user-id' (Har også prøvet
mc-pgp-user-id), men den ligemeget hvad jeg sætter den til så siger
mailcrypt at den ikke kan finde <mit login>'s private nøgle... Men den
findes jo heller ikke.

Jeg kan ikke sætte variablen vha. af customize-option, så jeg måtte
selv indsætte i min .emacs.

'(mc-gpg-user-id "")

--
   Mvh Christoffer Olsen

*** Thank you, mr. president:
*** http://tiddytwister.nitro.dk/bushie.jpg

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-02-03 15:18

On 02 Feb 2003 12:50:42 +0100, Christoffer Olsen wrote:

> Hej Jeg har problemer med at få mailcrypt til at signere mine emails
> og indlæg i Gnus fordi mit loginnavn er forskelligt fra navnet i min
> private gpg-nøgle.

Et work-around kunne være at tilføje dit loginnavn som alias til
nøglen... F.ex.:

asjo@virgil$ gpg --list-keys asjo
pub 1024D/EFCFE0B3 1999-09-17 Adam Sjøgren <asjo@asjo.org>
uid Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk>
uid Adam Sjøgren <asjo@diku.dk>
sub 2048g/71D0CAF2 1999-09-17

asjo@virgil$

Mvh.

--
"Fra én som sover for lidt, Adam Sjøgren
som synes verden er stor" asjo@koldfront.dk

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 02-02-03 16:05

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Et work-around kunne være at tilføje dit loginnavn som alias til
> nøglen... F.ex.:

Det virker, tak.