Redhats "chkconfig" i debian?
Fra : Michael Eriksen

Dato : 01-02-03 00:31

Nu tog jeg mod til mig og installerede Debian ("woody"). Det var en ...
interessant... oplevelse at få mit Radeon 9000PRO til at virke i X

Anyway, som gammel Rødhætte-mand er det jo en fornøjelse at kunne lave
en "slank" linux! "apt-get" er nu ret fixt...

Men jeg savner RH's "chkconfig" til at starte/stoppe dæmoner på
systemniveau. Hvad gør man i Debian?

Michael

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-02-03 00:38

Michael Eriksen <sorry@no.spam> wrote:

> Men jeg savner RH's "chkconfig" til at starte/stoppe dæmoner på
> systemniveau. Hvad gør man i Debian?

man update-rc.d

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Allright so how do I die?" - Scully "You don't." - Bruckman

Fra : Michael Eriksen

Dato : 01-02-03 00:53

Allan Joergensen wrote:

> man update-rc.d